مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد:

آبان ماه زمان تحویل خانه‌های روستاییان مددجو در مناطق زلزله زده کرمانشاه / بیش از ۲ هزار خانه ویران شد

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی تخریبی مددجویان زلزله زده کرمانشاه شناسایی شده است.

بیش از 1300واحد مددجویان به شدت آسیب دیدندقادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت: در زلزله 7.3 ریشتری آبان 96 از دو هزار و 200 واحد مسکونی مدد جویان بهزیستی هزار و 380 واحد به شدت آسیب دیده و تخریبی نوع یک هستند.

وی  با اشاره به فرآیند ساخت  مسکن مددجویان ادامه داد:  عملیات احداث واحد های مسکونی  مددجویان زلزله زده  پس از مداخلات مددکاری آماده سازی و مشاوره  خانوار جهت ساخت و صدور مجوز توسط بنیاد مسکن آغاز شد.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی  در فاز اول 200 واحد مسکن مددجویی را بازسازی کرد که با افتتاح بیش از 200 واحد دیگر  در فاز دوم بیش از 400 واحد مسکونی آماده واگذاری شده است.

قادری افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده  تا پایان آبان ماه  امسال کار احداث واحدهای  مسکونی مددجویی روستایی آسیب دیده  زلزله کرمانشاه به پایان می رسد و  بازسازی واحد های مسکونی در شهر ها نیز  ادامه دارد.

وی با بیان اینکه  در این راستا سازمان بهزیستی  10 میلیون تومان کمک بلا عوض به مددجویان اختصاص داده است گفت:  بنیاد مسکن  نیز در روستاها 30میلیون تومان و در شهرها 40 میلیون تومان تسهیلات  و 5 میلیون تومان کمک  بلا عوض اختصاص داده است  و سازمان بسیج  سازندگی  هم به تناسب  نیاز واحد مسکونی از 5 الی 10 میلیون تومان  هزینه  کرده است.

قادری بیان  کرد: پرداخت کمک هزینه بلاعوض، معافیت انشعابات، صدور پروانه ساخت نظارت بر احداث  و رعایت اصول مناسب سازی  و تعامل با سایر دستگاه های اجرایی را از اقدامات سازمان بهزیستی در راستای رعایت مقاوم  سازی واحدهای مسکونی مددجویان اعلام کرد.

 

انتهای  پیام/ز



پرداخت کمک هزینه بلاعوض معافیت انشعابات برای مددجویان زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.