رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۹۰ درصد تجهیزات کارخانه فولاد ازنا وارد کشور شده و در حال نصب در محل کارخانه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی خانی  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: طرح کارخانه فولاد ازنا بیش از ۱۰ سال متوقف بود که در ۲ سال اخیر اقدامات مطلوبی برای راه اندازی آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی شده پس از نصب تجهیزات، فاز اول طرح با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق فولادی خرداد ۹۸ بهره برداری می‌شود.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ادامه این طرح نیاز است که ۵۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار و مابقی توسط کنسرسیومی از ۲ بانک کشور تامین می‌شود.

صفی خانی گفت: فاز‌های بعدی این کارخانه در حوزه ذوب فولاد و تولیدات جانبی آن خواهد بود.

وی همچنین گفت: ایجاد حدود یکهزار فرصت شغلی توسط این کارخانه تحول بزرگی در حوزه اشتغال استان و منطقه ایجاد می‌کند.

مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای ساخت این کارخانه از سال ۸۵ آغاز و در سال ۹۰ با وجود پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد متوقف شد.

این واحد صنعتی که یکی از مهمترین طرح‌های استان لرستان در این حوزه محسوب می‌شود که قرار است با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ورق در فاز نخست و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

انتهای پیام /م

۹۰ درصد تجهیزات کارخانه فولاد ازنا وارد کشور شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.