نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دادگستری و قوه قضائیه بزرگترین پناهگاه و ملجا مردم در جامعه اسلامی است.

نشست تبیینی رئیس کل دادگستری استان با علما و مدیران ارشد استانیبه گزارشخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛آیت الله قریشی یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در   نشست تبیینی رئیس کل دادگستری استان با علما و مدیران ارشد استانی، دادگستری و قوه قضائیه را بزرگترین پناهگاه و ملجا مردم در جامعه اسلامی دانست و گفت: ائمه اطهار (ع) نیز بر اهمیت اجرای احکام اسلامی در جامعه تاکید داشتند که بحمدالله قوانین اسلامی با تصویب مجلس شورای اسلامی و اجرای قوه قضاییه در جامعه ساری و جاری است.

آیت الله قریشی همچنین بر توجه به عدم اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی دادگستری استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر انعکاس دستاورد‌های قوه قضاییه جهت اطلاع بیش از پیش مردم گفت: حدود ۴۳۰ هزار پرونده در سال ۹۶ رسبدگی شده است که ۳۷ درصد از این پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه شده است.

 حیدری افزود: کمبود قاضی کارمند و امکانات در قوه قضاییه بعضا موجب اطاله دادرسی شده و رسیدگی را با توجه به حجم پرونده‌ها سخت می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فرهنگ سازی در جهت آشنایی بیش از پیش مردم با ضوابط و قوانین و آشنایی با فرهنگ حقوق قضایی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان توجه به صلح و سازش در پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و کمک در جهت افزایش تولید ملی در پرونده‌ها، حفظ و حراست از اراضی ملی و حفظ آب‌های زیر زمینی افزایش نظارت‌ها در جهت حفظ حقوق شهروندی را از جمله فعالیت‌های مهم دادگستری استان دانست.

 علی نژاد معاون فرهنگی دادگستری استان نیز در این جلسه بر افزایش ارتباطات اجتماعی میان اقشار مختلف مردم با دادگستری استان تاکید کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.


در این جلسه از برخی از علمای حاضر نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/م

نشست تبیینی رئیس کل دادگستری استان با علما و مدیران ارشد استانی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.