کشاورزان با تجهیز مزارع و باغات خود به سیستم‌های نوین آبیاری به خصوص استفاده از نوار تیپ برای تولیدات زراعی و بهره گیری از اعتبارات دولتی، بصورت بهینه از منابع آب موجود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تولید محصول با راندمان پائین و استفاده نابجا از منابع خدادادی آب و خاک، اولین همایش مدیریت آب با رویکرد مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در سال جدید با حضور امام جمعه شهداد، بخشدار شهداد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان، مدیر امور آب شهرستان کرمان، رئیس اداره آّب و فاضلاب روستایی، جمعی از مسئولین محلی و شرکت ۲۱۰ نفر از کشاورزان، بهره برداران در بخش شهداد برگزار شد.

مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان در این همایش ضمن برشمردن فرصت‌های لازم جهت بهره وری و استفاده مطلوب از نعمات خدادادی از کشاورزان خواست تا با تجهیز مزارع و باغات خود به سیستم‌های نوین آبیاری خصوصا استفاده از نوار تیپ در مزارع و استفاده از اعتبارات دولتی جهت بهره برداری از این طرح‌ها استفاده کنند.

وی ضمن بیان اینکه کشاورزی غیر علمی وسنتی اقتصادی نیست از کشاورزان خواست تا با تغییر الگوی کشت و استفاده از توان علمی کارشناسان و توان عملی بهره برداران باغات و مزارع خود را به کشت‌های جایگزین اختصاص و نسبت به این عمل هر چه سریعتر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه میزان کل طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان کرمان ۱۱۵۰۰ هکتار می‌باشد، افزود: از این سطح تجهیز شده ۱۵۱۵ هکتار آن مربوط به بخش شهداد است.

مسعودی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات بسیار خوب در بحث زیر ساخت برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری طرح ۲۰ کیلومتر لوله گذاری در منطقه تکاب شهداد است که فرصت مناسبی جهت تجهیز باغات به عمکرد بالاتر و بالا بردن راندمان آبیاری است.

انتهای پیام/ی

کشاورزی غیر علمی وسنتی اقتصادی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار