نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف سه دهک بالای یارانه بگیر براساس قانون باید تا پایان سال 97 انجام شود و دولت ابزار شناسایی آنها را در اختیار دارد.

دولت قانونا باید سه دهک یارانه ‌بگیر را در سال 97 حذف کند/ تضاد تیم اقتصادی دولت آسیب جدی به کشور زده استسیدحسین حسینی‌شاهرودی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دوگانگی بحث حذف سه دهک یارانه‌بگیر در دولت، گفت: مشکل اساسی تیم اقتصادی دولت، هم‌صدا نبودن و وجود تعارض و تضاد است.

وی ادامه داد: تعارض و تضاد در میان سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که متولی موضوع اقتصاد کشور بوده و نقش‌آفرین و اثرگذار هستند، به صورت جدی وجود دارد و همین موضوع موجب شده تا آسیب جدی به بخش اقتصاد در کشورمان وارد شود.

حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه‌ آسیب‌های وارده به اقتصاد از حوزه تیم اقتصادی بسیار بیشتر از تحریم‌های آمریکا بوده است، بیان کرد: خودتحریمی، خودزنی و سیاست‌های متضادی در حوزه‌های اقتصادی کشور وجود داشته که عملیاتی و اجرا می‌شود، بعضا این موضوع به صحنه جامعه کشیده شده و با تبلیغ رسانه ‌ها به یک جنگ روانی تبدیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما تبدیل به سربازان جنگ روانی دشمن در کشور شده‌ایم و با اقدامات خود به فضای روانی و ملتهب جامعه کمک می‌کنیم.

نماینده مردم نیشابور با تأکید بر اینکه براساس قانون باید سه دهک بالای جامعه به مرور در سال 97 حذف شوند، گفت: دولت باید براساس تدابیر مشخص سه دهک 8، 9 و 10 را شناسایی و تاکنون حداقل دهک دهم را حذف می‌کرد و تا پایان سال هم دو دهک دیگر را از لیست یارانه‌بگیران خط می‌زد.

وی ادامه داد: شرایط و سیستم برای شناسایی این سه دهک از دیدگاه مجلس همان سامانه‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی مانند بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت و معدن و ... هستند.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: دولت می‌تواند مدلی را تعریف کرده که براساس آن سه دهک یارانه‌بگیر به راحتی شناسایی و حذف شوند، بسیاری از مدیران ارشد دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی که پاداش‌های نجومی گرفته‌اند، مشمول این قانون می‌شوند و تمامی آمار اعدام و ارقام و نام این اشخاص در اختیار وزارت اقتصاد هست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بسیاری از افرادی که در این بازار وانفسای ارز خریدهای کلان دلار، خودرو و ... داشته‌اند، به راحتی قابل شناسایی هستند. این افراد سه دهک بالای جامعه بوده که بنا به هر دلیلی در دولت اراده‌ای برای حذف آنها وجود ندارد.

حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: اکنون در شرایطی که اقتصاد ما دچار آسیب جدی است، حذف سه دهک یارانه بگیر از اوجب واجبات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار