معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از تشکیل ۲۳ پرونده قاچاق کالا در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدابراهیم صداقت معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به انجام ۲ هزار و ۶۸۹ مورد بازرسی انجام شده در فارس، گفت: ۲۳ مورد از این بازرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی با شاره به اینکه ۶ پرونده از کل پرونده‌های تشکیل شده مربوط به دخانیات است، افزود: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، ۱۵۱۴ میلیون ریال بوده است.

صداقت با بیان اینکه باید به مردم آگاهی داده شود که چه کالایی قاچاق و چه کالایی غیرقاچاق است و می‌توانند آن را خریداری کنند، افزود: کالا‌های بهداشتی، آرایشی، خوراکی و آشامیدنی جزو کالا‌های سلامت محور محسوب می‌شوند که دارای برچسب وزارت بهداشت است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: افراد در هنگام خرید می‌توانند با کندن برچسب درج شده و مشاهده کد زیر برچسب و ارسال آن به شماره پیامکی که بر روی کالا موجود است نسبت به تایید قاچاق نبودن کالا اطمینان کسب کنند.

صداقت ادامه داد: کالا‌های غیرسلامت محور که بخشی از آن‌ها کالای سرمایه‌ای مانند لوزام صوتی است باید به شرط داشتن کارت خدمات پس از فروش معتبر خریداری شوند.

وی با بیان اینکه اخیرا کارت‌هایی چاپ می‌شود و در بسته کالا انداخته می‌شود که نه کدی دارند و نه مهری، تاکید کرد: اگر مردم در صحنه نخریدن کالی قاچاق ورود کنند، بی‌شک ارزش قاچاق پایین خواهد آمد.
انتهای پیام/ر

انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی انجام شده در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.