رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه مبنای جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم است، گفت: بیش از 80 درصد محصولات تولیدی کشاورزی در استان سالم هستند.

کریم ذوالفقاری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با کشت محصولات تراریخته در استان تهران اظهار کرد: محصولات تراریخته در استان تهران کشت نمی‌شود، یعنی آنچه در تهران کشت می‌شود محصولات گلخانه‌ای است، به صورتی که تامین بذر این محصولات مشخص است.

وی افزود: خیار، نارنگی و بادمجان بیشترین محصولات گلخانه‌ای در استان تهران هستند و محصولاتی مانند غلات، گندم، جو گلرنگ و ذرت در بیرون از گلخانه‌ها کشت می‌شوند.

ذوالفقاری گفت: جهاد کشاورزی استان تهران بر واردات برخی از محصولات کشاورزی نظارتی ندارد و این مسئله باید توسط وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات کشور پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مبنای جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم است، افزود: در گذشته از آب فاضلاب برای آبیاری برخی از محصولات کشاورزی مانند سبزیجات و برنج در جنوب استان تهران استفاده می‌شد که خوشبختانه از انجام این کار جلوگیری به عمل آمد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: جهاد کشاورزی با همکاری سازمان محیط زیست، شرکت آب منطقه ای و وزارت بهداشت در زمینه آبیاری مزارع کشاورزی نظارت و پایش دارد و با مشاهده محصولات کشاورزی غیرمتعارف و غیربهداشتی، آن‌ها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد:اگر سم و کود به طور نامتعارف و بدون توجه به دوره کارانس در محصولات کشاورزی استفاده شود، بقایای آن بر روی محصولات زراعی باقی می‌ماند.

ذوالفقاری گفت: بیش از 80 درصد محصولات تولیدی کشاورزی در استان تهران سالم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار