هشدار نسبت به مصرف ریتالین و روبیفن

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به مصرف خودسرانه داروی متیل فنیدیت با نام های تجاری ریتالین و روبیفن هشدار داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ناصری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به مصرف خودسرانه داروی متیل فنیدیت با نام های تجاری ریتالین و روبیفن هشدار داد و گفت:این قرص در درمان اختلال بیش فعالی کودکان کاربرد دارد که امروزه برخی افراد به علت تأثیر آن در افزایش کوتاه مدت تمرکز و کاهش خواب آلودگی،خودسرانه آن را مصرف می کنند و در فصل امتحانات نیز مصرف آن بین دانش آموزان و دانشجویان شایع می شود.

 

وی افزود:متیل فنیدیت یا ریتالین خواصی شبیه آمفتامین ها دارد و عوارض مصرف خودسرانه آن می تواند آثاری نظیر مصرف کوکائین و آمفتامین داشته باشد و این در حالی است که ترک کردن مواد محرک آمفتامین بسیار سخت تر از ترک کردن هروئین، کراک و سایر مواد مخدر است.


ناصری با بیان اینکه استفاده کنترل نشده قرص ریتالین سبب عادت کردن بدن فرد به دوزهای پایین و در نتیجه ایجاد علاقه برای استفاده از مقدار بالاتر می شود،گفت:عصبی شدن، بی خوابی، سرگیجه، سردرد، اضطراب، آشفتگی، تهوع، استفراغ، تغییرات ضربان قلب و فشار خون، دردهای شکمی، وابستگی و اعتیاد ، بروز افسردگی پس از قطع مصرف، بروز حالتهای روان پریشی و تیک های عصبی از علائم مصرف قرص ریتالین است.


معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:مصرف زیاد این قرص با تحریک بیش از اندازه سیستم عصبی مرکزی همراه است و منجر به بروز سردرد، تشنج، آشفتگی و اضطراب، اغتشاش در شعور، توهم، لرزش و پرش عضلات، اختلال در حرکات ارادی، نامنظم شدن ضربان قلب و تنفس، سوء تغذیه و حتی مرگ می شود.

انتهای پیام/غ

پرهیز از مصرف خودسرانه قرص ریتالین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نجاتی
۱۸:۵۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام دختر من ۵ سالشه قرص روبیفن 10میدم بهش ولی خیلی کم اشتها شده و اصلا غذا نمیخوره و میگه وقتی غذا میخوره دلدرد میگیره خواهش میکنم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام پسرم ۴ تا قرص روبیفن خورده چطوری اثرشو از بین ببرمش تورو خدا جوا بدین تو استرسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام پسرم ۴ تا قرص روبیفن خورده چطوری اثرشو از بین ببرمش تورو خدا جوا بدین تو استرسم
آخرین اخبار