دو کارگر که در عمق ۴۰ متری قنات گرفتار شده بودند، صبح امروز، با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.

نجات دو کارگر از عمق ۴۰ متری قناتکوهکن، فرمانده ایستگاه ۸ آتش نشانی شیراز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۸ و گروه امداد و نجات چاه نورد را به محل حادثه در دوکوهک، جاده فجر اعزام کرد.

وی افزود: دو کارگر میانسال به جهت لایه روبی قنات موجود در محل از سرچشمه وارد قنات شده و بعد از طی کردن چندین دهانه قنات و رسیدن به عمق حدود ۴۰ متری زمین مسیر را گم کرده و در قنات گرفتار شده بودند.

کوهکن ادامه داد: اهالی منطقه بعد از بروز این حادثه برای نجات این دو کارگر، یکی پس از دیگری وارد چاه شدند، اما نتوانستند کاری انجام دهند و بلافاصله نیرو‌های آتش نشانی را در جریان این حادثه قرار دادند.

فرمانده ایستگاه ۸ آتش نشانی شیراز در خصوص چگونگی نجات این افراد اظهارداشت: آتش نشانان بلافاصله محل حادثه را ایمن کردند و نیرو‌های چاه نورد را با لوازم نجات بداخل دهانه‌های قنات فرستاند، نیرو‌های عملیاتی بعد از جست و جوی ۵ تا ۶ دهانه هر دو کارگرکه ۵۲ و ۵۶ ساله بودند را به خارج از چاه انتقال دادند.

وی افزود: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از کارگران صدمه‌ای وارد نشد.

علت این حادثه در دست بررسی است.

بخش آباده طشک شهرستان نی ریز در ۲۲۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

نجات دو کارگر از قنات

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.