سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بقعه شیخ کلخوران اردبیل ساماندهی و مرمت می‌شود.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،   اظهار داشت: بقعه شیخ کلخوران اردبیل ساماندهی و مرمت می‌شود و در این زمینه بررسی و احصای مشکلات این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی این مجموعه تاریخی گفت: مرمت و ساماندهی این بقعه نیازمند نگرش‌های تخصصی و کارشناسانه است تا بتوانیم بناهای تاریخی استان اردبیل را که مربوط به تاریخ و پیشینه متمدن اسلامی بوده و مربوط به دوران صفوی است را نجات دهیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اجرای این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز می‌تواند همکاری همه‌جانبه‌ای داشته باشد تا بتوانیم اجرای این طرح را هر چه سریع‌تر در سطح استان عملیاتی کنیم.

فلاحی با اشاره به این که توسعه بخش گردشگری منوط به حمایت بخش خصوصی است افزود: در این زمینه در حال حاضر اقدامات مناسبی در هیر انجام یافته و احداث پل معلق در هیر یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه است که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست.

انتهای پیام/ ع

بقعه شیخ کلخوران اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.