استاندار خراسان شمالی گفت: شرایط و فرصت ها برای حضور سرمایه گذاران در استان مناسب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ صالحی استاندار خراسان شمالی در نشست تالار بین المللی سرمایه گذاری اقتصاد شهری گفت: بر اساس برنامه ریزی های مصوب، ضریب ریسک سرمایه گذاری صفر است.

وی نزدیک بودن به بازار مصرف کشورهای مختلف، پایین بودن میزان حقوق کارگران به نسبت سایر استان ها و سهولت در تامین مواد اولیه را از مزایای سرمایه گذاری در خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: یکی از چالش ها در این استان، خام فروشی محصولات است و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری وجود دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز زباله یا همان طلای کثیف در استان دفن می شود، اظهار داشت: امکان سرمایه گذاری در زمینه های رفاه شهری و گردشگری بجنورد وجود دارد که یکی از آن سرمایه گذاری در زمینه بازیافت زباله ها است.

صالحی با اشاره به اقدامات دولت برای اشتغال زایی گفت: اکنون در استان 10 هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال آماده پرداخت است.

وی اظهار داشت: سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافته است که این اعتبارات در مناطق مرزی با نرخ 4درصد، سایر مناطق 6 درصد، شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با بهره 10 درصد پرداخت می شود.

وی گفت: در این استان امکان پرداخت تسهیلات برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال خوب است.

استاندار خراسان شمالی در درباره فرصت های سرمایه گذاری در استان گفت: خراسان شمالی مظهر زندگی مسالمت آمیز مذاهب شیعه و سنی است و مردم در قومیت های مختلف کرد، ترک، ترکمن، بلوچ و تات در کنار هم بدون مشکل خاص زندگی می کنند.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و اکنون میزبان سرمایه گذارانی از کشورهای چین، یونان، ایتالیا، قطر و قرقیزستان است.

انتهای پیام/ب

نشست استاندار خراسان شمالی یا سرمایه گذاران خارجی در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.