استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مراسم اربعین حسینی گفت: خیران استان بوشهر بیش از ۴۰ میلیارد ریال سال گذشته برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی تامین کردند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مراسم اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با بیان اینکه مردم به برنامه‌های مذهبی و دینی خود توجه ویژه‌ای دارند اظهار داشت: مراسم‌های گوناگون مذهبی و دینی از جمله تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی بیش از ۱۴ قرن است با ظرفیت مردمی برگزار می‌شود که باید از سوق دادن مراسم اربعین حسینی به سمت دولتی شدن پرهیز شود.

وی، با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین حسینی با استفاده از ظرفیت مردم نوسانات اقتصادی در تامین منابع مالی آن مشکلی ایجاد نمی‌کند تاکید کرد: در اربعین حسینی موکب‌ها و خدمات گوناگونی بااستفاده از ظرفیت مردم ایجاد می‌شود که در این راستا باید این ظرفیت تقویت و از وابسته شدن مراسم اربعین به منابع دولتی پرهیز شود.

استاندار بوشهر از تامین منابع مالی مراسم اربعین حسینی در سال قبل خبرداد و بیان کرد: خیران استان بوشهر در قالب تامین اجناس، کمک‌های نقدی، پذیرایی زائران و دیگر هزینه‌های اربعین حسینی سال قبل بیش از ۴۰ میلیارد ریال تامین و پرداخت کردند که نشان از عشق و ارادت مردم این استان به خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است.

گراوندبا تاکید بر برنامه‌ریزی ویژه برای برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) گفت: از هم اکنون برای تامین زیرساخت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی در برپایی اربعین حسینی برنامه ریزی و زمینه جمع‌آوری نذورات مردم فراهم شود.

وی مراسم اربعین حسینی را یک حرکت بزرگ فرهنگی در جهان اسلام دانست و تاکید کرد: در ایام مراسم اربعین حسینی موکب‌ها به صورت خودجوش و مردمی برپا و اداره می‌شود که باید از ظرفیت مردمی در این عرصه بیشترین بهره برده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به صدور روادید در اعزام به مراسم اربعین حسینی افزود:ستاد اربعین برای صدور ویزا در اعزام زائران حسینی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.

انتهای پیام/م

‌‌کمک ۴۰ میلیارد ریالی خیران بوشهری در مراسم اربعین حسینی

برچسب ها: محرم ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.