شهردار همدان خبر داد:

خانه هنرمندان در مدرسه صالحان ساخته می شود

شهردار همدان بیان کرد: در حوزه توسعه و مدیریت شهری واحدهای زیر مجموعه شهرداری باید کلیه جزئیات شهر درنظر گرفته شود و در بحث آموزش شهروندی به طور ویژه اقدام شود.

خانه هنرمندان در مدرسه صالحان ساخته می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس صوفی  شهردار همدان گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری در حفظ و توسعه فضای سبز انبوه کاری درختان در فضای سبز بوده است و یکی از طرح‌های توسعه فضای سبز شهری ایجاد کمربند سبز شهر همدان است که در آینده‌ای نزدیک قابل اجراست.

صوفی اظهار کرد: برای داشتن شهری ایده آل با رعایت اصول زیباسازی در تمامی فعالیت‌های شهرداری از جمله آسفالت معابر، رنگ آمیزی، کاشت گونه‌های گیاهی، تأسیسات و مبلمان شهری و نورپردازی، نقاشی دیواری، جداره سازی، نمادها و... باید اصول خلاقانه و نوآورانه زیبایی سازی اعمال شود تا موجب آرامش بصری شهروندان شود.

شهردار همدان گفت: اصلاح و بهبود مبلمان شهری یکی از عوامل مهم در رضایتمندی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر زیباسازی شهر از مسؤولان حاضر در جلسه خواست از مشکلات بصری شهر به راحتی نگذرند و هرجا در شهر معایب و نواقصی وجود دارد آن را برطرف کنند.

وی از ساخت خانه هنرمندان در مدرسه صالحان، بوستان مشاهیر در باغ ایرانیان و ساماندهی تابلوهای سردر پیاده‌راه بوعلی و میدان امام (ره) خبر داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه فضاهای سبز در روحیه شهروندان بسیار تأثیر گذار است و نقش بسزایی در پاکیزگی هوای شهر دارند اظهار کرد: ضرورت ایجاد کاربری‌های جدید شهری، برای پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون شهرنشینان به تدریج باعث کاهش سهم فضای سبز و باغ‌های شهری شده و کمبود آن می‌تواند اختلالات جدی در شهرها به وجود آورد.

رضوان سلماسی گفت: توسعه فضای شهر و انجام پروژه‌های عمرانی نباید باعث از بین رفتن درختان و فضای سبز شود و باید برای حفظ فضای سبز شهری تلاش کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز با تأکید بر ارائه راهکارهای مناسب برای حفظ زیبایی شهر و فضای سبز گفت: از کارشناسان و مسؤولان انتظار می‌رود با بررسی مسائل گوناگون شهر و تحلیل مشکلات در جلسه‌های تخصصی با هدف بهبود و ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان اقدام کنند.

وحید علی ضمیر افزود: یک دستورالعمل اجرایی برای حفظ و جلوگیری از تخریب فضای سبز در جریان عملیات عمرانی و توسعه شهری از طرف سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری ارائه شود، تا کمترین آسیب به فضای سبز شهری وارد گردد.

بابک آزاد،‌ سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز به جمع آوری 3 هکتار چمن و جایگزینی آن با گونه‌های کم آب بر، توزیع 20 هزار اصله نهال بین شهروندان و کاشت بالغ بر 4هزار و 800 اصله درخت در معابری که فاقد درختکاری بودند ظرف سه ماه گذشته اشاره کرد.

انتهای پیام/

خانه هرمندان در همدان ساخته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.