مدیر حوزه سلامت و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: گرمازدگی از شایع ترین بیماری های فصل تابستان است و عدمت وانایی بدن در دفع گرما و افزایش دمای درونی بدن است.

چگونه در روزهای تابستان با گرمازدگی مقابله کنیمبیگلری مدیر حوزه سلامت و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: معمولا دمای بدن 37 درجه سانتی گراد است و وقتی در اثر تابش نور خورشید دمای بدن به بالاتر از این حد برسد دچار گرمازدگی می شود و تحمل ان برای بدن دشوار است.

وی ادامه داد:معمولا کسانی که دچار بیماری قلبی و کبدی و کلیوی و ریوی هستند و سالمندان و زنان باردار و کودکان که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند افرادی که در هوای گرم اقدام به فعالیت ورزشی می کنند کسانی که در مشاغل سخت شامل نانوایی ها رانندگان کارخانجات و کوره ها هستند در معرض خطر گرمازدگی هستند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از گرمازدگی راحت ترین و ابتدایی ترین راه نوشیدن اب خنک است و افرادی در طول روز آب بیشتری بنوشند باعث می شود احتمال گرمازدگی پایین بیاید و باید از کلاه های لبه دار نیز برای جلوگیری از تابش مستقیم افتاب به سر استفاده کنند.

بیگلری افزود: بانوان و افرادی که  پوستهای حساس دارند از عینک افتابی و ضد افتاب استفاده کنند و با حوله خنک صورت خود را خنک نگه دارند.

وی بیان کرد: لیمو ترش هندوانه خاکشیر و تخم شربتی به لیمو نیز به دلیل املاحی که دارند می توانند مانع گرمازدگی شوندو اب کافی را به بدن برسانند.

بیگلری گفت: تهوع استفراغ سر درد سر گیجه تعریق گرفتگی عضلات تپش قلب و عدم تمرکز از علائم گرمازدگی اتس و هم چنین استانه تحمل فرد نیز پایین می اید و کم کم دچار گرفتگی عضلات می شود و اگر به فرد رسیدگی نشود می واند شدت پیدا کند و سطح هوشیاری کاهش پیدا کند.

 

انتهای پیام/ز

گرمازدگی از شایع ترین بیماری های فصل تابستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.