شهردار آناپولیس گفت دونالد ترامپ به درخواست او مبنی بر نیمه افراشته کردن پرچم آمریکا به نشانه سوگواری برای کشته شدگان تیراندازی در دفتر روزنامه این شهر توجهی نکرده است.

ترامپ پس از تیراندازی مرگبار آناپولیس پرچم آمریکا را نیمه افراشته نکرد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، گاوین بوکلی، شهردار آناپولیس در مریلند آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درخواست او مبنی بر نیمه افراشته کردن پرچم آمریکا در واکنش به تیراندازی اخیر در  دفتر یک روزنامه در آناپولیس را نادیده گرفته است.

شهردار آناپولیس اعلام کرد: برای همدردی با مردم آمریکا از رئیس جمهور درخواست کردم که پرچم آمریکا را به حالت نیمه افراشته درآورد. اما ناامید شدم. می دانید این یک حمله به مطبوعات کشور بود. یک حمله به آزادی بیان بود. این فاجعه هم همانند همه تیراندازی های دیگر آمریکا اهمیت داشت.

این درحالی است که با وجود بی توجهی کاخ سفید به این تیراندازی، «لری هوگان»، فرماندار مریلند دستور داد که همه پرچم های این ایالت را روز جمعه تا زمان غروب آفتاب به حالت نیمه افراشته درآورند.

نیمه افراشته کردن پرچم یک کشور واکنشی به منظور نشان دادن حس همدردی و سوگواری پس از وقوع یک حادثه ناراحت کننده در کشور است. این سنت نخستین بار در سال 1954 در دوره ریاست جمهوری «دوایت آیزنهاور»، سی و چهارمین رئیس جمهور آمریکا انجام شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ پس از تیراندازی های دیگر آمریکا دستور نیمه افراشته کردن پرچم این کشور را صادر کرده بود. به عنوان مثال در ماه مه، پس از تیراندازی در مدرسه ای در تگزاس که به کشته شدن 10 نفر منجر شد و یا در ماه فوریه پس از تیراندازی در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا که 17 کشته برجای گذاشت، پرچم آمریکا به حالت نیمه افراشته درآمد.

چند روز پیش در پی وقوع تیراندازی در ساختمان روزنامه «کپیتال گازته» در شهر آناپولیس در ایالت مریلند آمریکا، 5 نفر کشته و تعدادی مجروح شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که یک فرد مسلح با ورود به ساختمان، افراد حاضر در آن را به رگبار بسته است.

به دنبال وقوع این تیراندازی، دونالد ترامپ در اقدامی نادر از موضع انتقادی خود در قبال خبرنگاران عقب نشینی کرد و آنها را انسانهایی بزرگ نامید و گفت که برای خبرنگاران احترام زیادی قائل است!

دونالد ترامپ در حالی این اظهارات را مطرح کرد که همیشه در سخنرانی ها و حساب توییتر خود خبرنگاران و رسانه ها را مورد حملات لفظی خود قرار می داد. وی به تازگی هم خبرنگاران را بزرگترین دشمن کشور و احمق خوانده است!

انتهای پیام/

بی‌توجهی دونالد ترامپ به درخواست شهردار آناپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار