هشدار آمریکا درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در سودان

سفارت آمریکا در خارطوم با انتشار بیانیه‌ای درباره احتمال وقوع حملات تروریستی علیه غربی‌های مقیم سودان هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، سفارت آمریکا در خارطوم-- پایتخت سودان— با انتشار بیانیه ای درباره احتمال وقوع حملات تروریستی علیه غربی های مقیم سودان هشدار داد.

در این بیانیه که روز گذشته منتشر شد، آمده است: «گروه های تروریستی به طرح ریزی حملات در شهرهای سودان به ویژه خارطوم ادامه می دهند. تروریست ها ممکن است بدون هشدار قبلی یا با اخطار کوچکی سفارت دولت های خارجی، تسهیلات دولت محلی، و یا مناطقی را که تحت بازدید غربی ها قرار می گیرد، هدف قرار دهند.»

در بخشی دیگری از این بیانیه، سفارت آمریکا درباره وقوع حملات انتحاری، تیراندازی و آدم ربایی شهروندان غربی مقیم خارطوم هشدار داده است و از شهروندان آمریکایی خواسته تا اطلاع ثانوی از سفر به دارفور [در غرب سودان]، نیل آبی و استان جنوبی کرفان که گروهای تروریستی حضور فعالی در آنها دارند، خودداری کنند.

سفارت آمریکا اعلام کرد دولت واشنگتن توانایی محدودی برای ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی مقیم سودان دارد.

از سال 2003، دارفور صحنه جنگ بین نیروهای دولتی و سه جنبش تروریستی و شورشی است. جمعه گذشته، «سالواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی، در سراسر این کشور آتش‌بس دائم اعلام کرد.

 واشنگتن سال گذشته میلادی به دو دهه تحریم ها علیه سودان پایان داد اما این کشور همچنان در فهرست آمریکایی کشورهایی که «حامی تروریسم» هستند، قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار