نشمین ریاضی هنرمندی که نمایشگاه نقاشی‌هایش در انگلستان برگزار شده هم اکنون در تهران نمایشگاهی را برای هموطنانش برپا می‌کند.

نشمین ریاضی نقاش کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت های خود گفت: من از کودکی به نقاشی علاقه داشتم. سال‌هایی که در آلمان زندگی می‌کردم نقاشی رئال آموختم و سال‌های اقامت در انگلستان را به یادگیری طراحی، آبرنگ و رنگ شناسی اختصاص دادم.

وی با بیان اینکه حدود ۴ سال است که نقاشی آبستره را شروع کرده ام، ادامه داد: در این سبک، آثار از هیچ الگویی پیروی نمی‌کنند و برداشت هر مخاطب از مفهوم تابلو‌ها متفاوت است، اما یک ویژگی متفاوت درکار‌های من این است که بوم‌های تابلو‌های نقاشی، دست ساز خودم است.

ریاضی در خصوص نمایشگاه «شعر‌های رنگی من» بیان کرد: من دو نمایشگاه انفرادی در کشور انگلستان برگزار کردم. پس از آن دوستان پیشنهاد دادند که آثارم را در ایران هم به نمایش بگذارم. به دلیل علاقه زیادی که به کشور و هموطنانم دارم مجموعه‌ای از تابلوهایم را به ایران آورده و در گالری نقش جهان در معرض عموم قرار دادم. استاد شایسته پور و ذی نوری نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشتند و از کیفیت آثار ابراز رضایت کردند.

وی درباره عنوان نمایشگاه اظهار داشت: من شاعر هستم و اشعار دوبیتی و سپید می‌سرایم از سویی دیگر نقاشی هایم نیز به گونه‌ای شعر هستند. در این نمایشگاه هر یک از شعرهایم را در کنار هر تابلو روی دیوار نصب کرده ام که به دلیل این تلفیق، نمایشگاه را «شعر‌های رنگی من» نامگذاری کردم.

ریاضی گفت:این نمایشگاه علاوه بر تهران در خانه هنرمندان کرج نیز برگزار خواهد شد.

وی  ضمن اشاره به استقبال پر شور مردم انگلستان از آثار و نمایشگاه‌های هنری، درباره بازدید و خرید آثار در ایران گفت: قوانین گالری‌ها برای برگزاری نمایشگاه در هر دو کشور مشابه است و آن چیزی که تفاوت دارد استقبال مخاطبان است، اما به نظرم مردم ایران نسبت به هنر بی تفاوت شده اند که شاید یکی از دلایل آن به دلیل شرایط فعلی کشور باشد.

ریاضی در پایان ضمن اشاره به برخی محدودیت‌های فضای هنری در ایران، خطاب به جوانان هنرمند خاطر نشان کرد: مطالعه هنری ضعفی است که در هنر امروزی ایران به چشم می‌خورد. من از شما جوانان هنرمند تقاضا دارم که مطالعه هنری خود را افزایش دهید تا مهارت هایتان هم به خوبی در جامعه دیده شود.

لازم به ذکر است؛ نشمین ریاضی متولد ۱۳۴۳ شهر شیراز هنرمندی است که ۲۶ سال از عمر خود را صرف فعالیت‌های هنری و خلق تابلو‌های نقاشی کرده است. وی به تازگی مجموعه‌ای از نقاشی‌های انتزاعی خود را با عنوان «شعر‌های رنگی من» در نگارخانه نقش جهان به نمایش درآورده است.

انتهای پیام/

نمایشگاه «شعرهای رنگی من» در تهران برپا می شود

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار