مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۵۰ هزار تن لوبیا، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ هزار تن لوبیا در استان تولید می‌شود، ادامه داد: این میزان تولید باعث شده فارس رتبه نخست این محصول را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر ۲۰ هزار هکتار از اراضی فارس به کشت لوبیا اختصاص داده می‌شود و این استان با متوسط عملکرد ۲.۵ تن در هکتار، بالاترین متوسط عملکرد در کشور را دارد.

دهقان اضافه کرد: شهرستان‌های اقلید، سپیدان، خرم بید، آباده و شیراز بیشترین سطح زیر کشت لوبیا در استان را دارند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس تصریح کرد: از مشکلات در تولید لوبیا نبود توسعه بذر گواهی شده در کشور و به تبع آن در فارس است.

دهقان با بیان اینکه به منظور مصرف بهینه آب، در مزارع لوبیا آبیاری با لوله تیپ در دستور کار قرار گرفته، افزود: تاکنون افزون بر ۶ هزار هکتار از مزارع لوبیای استان فارس مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند.

وی بیان کرد: فارس سالانه با سطح زیر کشت بین ۴۰ تا ۷۰ هزار هکتار حبوبات و تولیدی بالغ بر ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تن در سال رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس اضافه کرد: تقریباً ۴۸ درصد از سطح زیر کشت حبوبات استان به لوبیا اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ن

تولید لوبیا در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار