مدیر کل استاندارد استان تهران گفت: از ۷۸۲ مرکز طلا نمونه برداری کردیم که مشخص شد ۲۷ طلافروشی، طلای با عیار پایین به مشتریان عرضه می‌کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمودرضا طاهری مدیر کل استاندارد استان تهران در جلسه شورای استاندارد که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ۵۳۵۰ واحد‌ تولیدی تحت پوشش استان تهران هستند و تمام این واحد‌ها تحت پوشش نیستند.

وی افزود: ۸۰۰ نوع کالا، استاندارد اجباری دارند که بخشی در حوزه خدمات و بخشی هم در زمینه تولیدات هستند. از ۵۳۵۵ واحد، ۳۰۷۰ واحد فعال، ۱۹۳۹ واحد غیرفعال و ۳۴۶ واحد تعطیل هستند( یعنی ۶۲ درصد فعال، ۳۰ درصد غیرفعال و بقیه تعطیل هستند).

مدیر کل استاندارد استان تهران گفت: حدود ۲۵۵ مجوز استاندارد ملی در تهران صادر شده است که خوشبختانه ۳۵۰ مورد تدوین شده و در ۳۰۰ مورد نیز تجدید نظر شده است.

طاهری تصریح کرد: پیشنهاد تدوین ۴ استاندارد بین المللی ارائه شده است، مدت صدور پروانه علامت استاندارد سه ساله است. در سال ۹۶ باید ۳۶۶ علامت استاندارد صادر می‌شد که ۴۹۶ مورد داشتیم. این هم به دلیل تنوع تولیدات بود، یعنی ۳۴ درصد جلوتر از برنامه هستیم.

وی با اشاره به رصد صنایع انرژی بر گفت: برای این صنایع نیز ممیزی تعیین می‌کنیم تا گواهینامه صادر شود. در همین زمینه ۱۶۱ گواهی صادر شده است، به علاوه تمام وسایل سنجش نیز باید مورد آزمون قرار گیرند.

مدیر کل استاندارد استان تهران تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها در زمینه‌های صادرات و واردات دارای استاندارد اجباری هستند که در همین راستا حدود ۴۹ هزار و ۳۹۱ مورد گواهینامه منطبق با محصولات وارداتی و حدود ۱۶۱ مورد گواهینامه برای کالا‌های صادراتی صادر شده است.

طاهری گفت: یکی از اقدامات سازمان استاندارد نمونه برداری از بازار است که تاکنون ۳ هزار و ۱۷۹ مورد نمونه‌برداری انجام شده است. در صنایع مختلف از ۳۵ هزار و ۷۰۰ فروشگاه نمونه برداری و بارزسی شد تا اطمینان حاصل کنیم که غیر استاندارد نباشند.

وی با اشاره به نمونه برداری‌های انجام شده از بازار طلا گفت: از ۷۸۲ مرکز طلا نمونه برداری کردیم که مشخص شد ۲۷ مورد طلای با عیار پایین به مشتریان عرضه می‌کردند که ۶۹۵ مورد از ۷۸۲ مرکز، مربوط به استان تهران بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
66
۱۸:۴۹ ۱۳ تير ۱۳۹۷
چرا اسم این افراد نمیگید تا ما بفهمیم کیا هستن چرا شفاف سازی نمیشه
آخرین اخبار