' اسماعیل مسیح گل' ورزشکار اهل شهرستان دشتستان بوشهر برای حمایت از برنامه اهدای عضو فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری شهر برازجان تا تهران را پیاده می‌پیماید.

ورزشکار بوشهری از برازجان تا تهران پیاده روی می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این ورزشکار روز چهارشنبه گفت: شعارش در این پیاده روی 'اهدای عضو، اهدای زندگی و احیای بخشش' است و به عنوان سفیر کتاب شهر برازجان حرکتش را آغاز کرده است.

وی هدفش از این برنامه را ترویج فرهنگ اهدای عضو و احیای زندگی هموطنان با این عمل خداپسندانه، در طول مسیر شهر‌ها و روستا‌ها عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با تجلیل از حرکت این ورزشکار گفت: اهدای عضو، بخشش زندگی است و شهرستان دشتستان بالاترین آمار اهدای عضو را در استان بوشهر دارد.

ماریا خویش دوست افزود: این آمار نشان دهنده فرهنگ بالای بخشش و از خودگذشتگی مردم این منطقه است.

وی اضافه کرد: مردم این شهرستان پذیرفته اند که در صورت مرگ مغری اعضای بدنشان را اهدا کنند و این جای خوشحالی دارد.

خویش دوست اظهارداشت: مجموعه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اجرای برنامه خوب درمانی و بهداشتی سعی می‌کند آمار مرگ مغزی در این شهرستان را کاهش دهد، ولی در صورت وقوع آن مردم این شهرستان دنبال این هستند که اعضای بدن را اهدا کنند.

ایرج زنده بودی مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از سال ۱۳۸۳ تاکنون ۴۷ مورد اهدای عضو در استان بوشهر انجام شده و ۵۰۰ نفر نیز تاکنون کارت اهدا عضو دریافت کرده‌اند.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل استفاده بالای مردم و بویژه جوانان این منطقه از موتورسیکلت آمار حوادث این وسیله نقلیه بویژه مرگ مغزی در این شهرستان بالاست.

' اسماعیل مسیح گل'  برای حمایت از اهدای عضو  شهر برازجان تا تهران را پیاده می پیماید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.