وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های آی تی در استان‌ها، گفت: دولت از کسب و کار‌های نوپا در حوزه فناوری حمایت می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد جواد آذری جهرمی امروز در جمع فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران، اظهار داشت: بازار فناوری بازاری جهانی بوده که ضرایب و بسته‌های حمایتی باید به گونه‌ای باشد که به صورت علمی موجب رشد و توسعه شودکه برخی نیاز‌ها نیاز به بازپروری دارد.

وی افزود: بازار فناوری اقتصادی اشتراکی دارد که راه رفع مشکلات این بخش الزام به خرید شرکت‌ها از محصولات استانی نیست، اما بسته‌های حمایتی برای توان رقابتی در این زمینه مطلوبیت دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ساختار دولت جهت استفاده از ظرفیت بومی است، گفت: از هر شرکتی که توانایی تولید نرم‌افزار را داشته باشند حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه در زمینه تجمیع دکل‌ها و فیبر نوری از ظرفیت شهرداری‌ها جهت توسعه خدمات استفاده شود که در این مسیر شهرداری‌ها نیز با نگاه صنفی برای کسب درآمد به مردم ظلم نکنند تا با همکاری هم بتوانیم خدمات مطلوب را ارائه دهیم.

آذری جهرمی گفت: اشکالات متعددی در مسیر بازار و حمایت نشدن از انتظارات شرکت‌ها بوده که زیست بوم و زنجیره خدمات وجود دارد که مرکز توانمندسازی در استان وجود دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امسال ارتقا کیفیت فناوری در استان صورت می‌گیرد که روندرشد با تجدید نظر اصلاح و بازبینی می‌شود، گفت: تلاش داریم تا زیست بوم کسب و کار نوپا را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: تشکیلات و نظام صنفی وارد عمل شوند و از ظرفیت مراکز رشد بهره گیرند که مراکز رشد کمیت و کیفیت کار را افزایش دهند.

وزیر ارتباطات گفت: در زمینه پست بانک تخصصی کار می‌شود تابه صورت بانک فعالیت کند که سایر حلقه‌ها به وجودآید.

وی ادامه داد؛ اکوسیستم و زیست بوم کسب و کار نوپا را در این جهت فعالتر کنیم و کمیسیون کسب وکار را با حضور اعضا فرآیند بازنگری را انجام تا اقدامات شتاب بیشتری گیرد.

توسعه استارتاپ در مازندران

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز گفت: یکی از محور‌های اصلی توسعه فناوری اطلاعات است که توسعه اشتغال بدون توجه به این امر غیر ممکن است که توجه به استارت آپ از اولویت بالایی برخورداراست.

محمد اسلامی افزود: تلاش داریم محصولات و کالا را با حذف واسطه به مصرف کننده برسانیم و تحول اداری و دولت الکترونیک مطرح می‌شود و اصلاح فرآین‌ها صورت گیرد.

وی گفت: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد روند صدور مجوز به ۵۸ روز رسیدو میز خدمت جهت خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم فعال شد.

اسلامی افزود: سیاست‌ها قوانین و شرایط به گونه‌ای است که جوانان بیش از پیش تلاش کنند و هم افزایی را افزایش دهیم.

برندسازی در حوزه صادرات وجود ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر تقویت صادرات محصولات کشاورزی گفت: برندسازی در حوزه صادرات وجود ندارد که بتوانیم کیفیت را افزایش دهیم و فرآیند صادرات را با چاجوب مشخص انجام دهیم.

 محمد جواد آذری جهرمی امروز در جلسه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران اظهار داشت: برنامه تدوینی در ستاد اقتصاد مقاومتی مطلوب است که طرح‌ها به درستی هدف‌گذاری شد که این امر به رشد و توسعه استان کمک می‌کند.

وی افزود: نگاه به پروژه‌ها باید اشتغال زا باشد و ارزش‌های سرزمین و بخش‌های مختلف استان وارد این محور اقتصاد مقاومتی شوند. تمرکزبر بندر، دامپروری و توسعه گردشگری باید در راستای توسعه استان باشد و مجری طرح‌ها و پروژه‌ها مشخص باشد.

وزیر معین اقتصاد مقاومتی دولت گفت: تاثیر و نقش نظام بانکی در کاهش سرعت در اجرای طرح‌ها مشخص و پیگیری شود تا مشکلات و مسائل این بخش را به موقع برطرف کنیم.

آذری جهرمی گفت: برندسازی در حوزه صادرات وجود ندارد که بتوانیم کیفیت را افزایش دهیم و فرآیند صادرات را با چاجوب مشخص انجام دهیم. مسئولان کشوری در جریان اجرای وظایف و اقدامات خوب استان هستند که جای قدردانی دارد.

عبدالله رضیان، رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز گفت: فضای اقتصادی کشور به گونه‌ای است که برای اینکه نیاز خود را تامین و واردات را کم کنیم باید بر داشته‌های خودمتکی باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه صادرات اقدامات خوبی در استان شد، اما بیشتر مسائل و گیر به صورت ملی است که در زمینه مرکبات زیرساخت صادراتی بندرامیرآباد و نوشهر آماده نیست که نیاز هلدینگ جهت تایید سلامت محصول از نیاز‌های صادراتی است.

رضییان گفت: در تولید مشکل نداریم، اما دربحث اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان جویای کار هستند که در طرح کارا بروکراسی اداری از بین برود.

تقویت صادرات شیلاتی

استاندار مازندران نیز گفت: معدن یک محرک اقتصادی است و از ظرفیت‌های مهم استان موضوع معدن است که تقاضای جامعه براساس تقاضای استان شکل گرفت که تلاش شد منابع عمومی زیرساخت معادن را افزایش دهیم و با منابع طبیعی و محیط زیست به یک جریان پایدار تبدیل شود.

محمد اسلامی افزود:خروج دام از روستا معیشت روستاییان را دچار مشکل کرد با کاله بزرگترین صنعت لبنی کشور خوراک دام را تامین ومشاوره رایگان به دامداران دهد که شیر را تضمینی خرید می‌کند که ۲۳ هزار شغل ایجاد می‌شود.

اسلامی گفت: در گذشته صادرات خاویار سالانه ۱۰۰ میلیون دلار داشتیم، اما اکنون صفرست که پرورش ماهیان خاویاری با ایجاد مراکز لجستیک و پایانه‌های صادراتی و تقویت شرکت‌های بازرگانی و حمل و نقل بین المللی به منظور توسعه صادرات صورت گیرد.

اسلامی گفت: در بخش انرژی نیز به بهرداری از قابلیت اسکلت تفتی نکا و خط لوله انتقال شمال با سوآپ نفت با کشور‌های حاشیه دریای خزر و جذب سرمای گذار خارجی، ایجاد و توسعه نیروگاه برق آبی با ظرفیت ۷۰۰ مگا وات و احداث چهار نیروگاه ۲۵ مگاواتی در دستور کار قرارگرفت.

اجرای پروژه سیماک در ۴ استان/ارتباطات روستایی توسعه می‌یاید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه سیماک یا نظام یکپارچه املاک کشور تاکنون در چهار استان از جمله مازندران اجرا شده است.

وی در حاشیه نشست با فعالان حوزه فناوری استان با بیان اینکه نظام یکپارچه املاک کشور یکی از زیرپروژه‌های دولت الکترونیک بوده که به شفاف سازی در نظام معاملات ونقل انتقال املاک در کشور کمک می‌کند افزود: در این پروژه ۱۸ دستگاه فعال در حوزه نقل و انتقال، ثبت، احراز مالکیت و کاربری املاک متصل می‌شوند و با تعامل بین سازمانی علاوه برکاهش مراجعات مردم به دستگاه ها، تعارضات و تنقاضات در آمار و اطلاعات را حل و امکان تبانی و فساد را در نظام املاک کشور برطرف می‌کنند.

وی اظهار داشت: این پروژه در چهار استان کشور از جمله مازندران اجرا شد و بهره برداری از فاز سوم شامل استعلامات هوشمند بین دستگاهی در دهیاری‌های استان مازندران آغاز می‌شود.

وزیر ارتباطات یادآور شد: در سه استان دیگر تاکنون سه فاز یکپارچه سازی نظام املاک کشور اجرا شده است و مازندران استان چهارمی است که وارد فاز چهارم می‌شود و این پروژه دردسر‌ها و نارسایی‌های مردم را در حوزه املاک و کاربری‌ها کاهش می‌دهد.

آذری جهرمی افزود: همانگونه که پروژه ریجستری تلفن همراه تاثیر مثبتی در ساماندهی و مقابله با قاچاق تلفن همراه داشت، پروژه سیماک نیز همان نقش را در کنترل فساد و ایجاد شفافیت در نظام املاک کشور خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سازمان فناوری اطلاعات، پروژه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات را در دست اجرا داریم گفت: در شرکت ارتباطات نیز توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی ارتباطات در دستور کار قرار دارد و امنیت فضای مجازی نیز در فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی و ۲.۵ برابر کردن بازار آی سی تی کشور از دیگر پروژه‌هایی است که در سازمان تنظیم مقررات پیگیری می‌شود و کسب و کار و توسعه زیرساخت‌های اشتغال نیز در سازمان فناوری اطلاعات اجرایی می‌شود.

وی توسعه ارتباطات روستایی را از مهمترین وظایف برشمرد و گفت: تا پایان برنامه ششم ۹۰ درصد روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار باید به ظرفیت‌های ارتباطی متصل شوند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.