نوبخت گفت: تاکنون هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای طرح های گیلان تزریق شد که هزار و 200 میلیارد تومان آن فقط به پروژه راه آهن اختصاص داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در شورای برنامه ریزی گیلان  با اشاره به اختصاص اعتبار به طرح های گیلان گفت: تاکنون هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای طرح های گیلان تزریق شد که هزار و 200 میلیارد تومان آن فقط به پروژه راه آهن اختصاص داده شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه راه آهن  همدان – کرمانشاه – ارومیه – بستان آباد و رشت 5 اولویت دولت در پروژه های ریلی کشور محسوب می شود ، افزود : راه آهن همدان افتتاح شد ، پروژه ارومیه هم درآینده ای بسیار نزدیک به اتمام رسیده و آغاز به کار می کند و راه آهن قزوین – رشت هم بعد از آن افتتاح خواهدشد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به اعلام نیاز استان به 30 میلیارد تومان برای حل مشکل تراورس ، ایستگاه ها و برخی ملزومات دیگر و 18 میلیارد تومان هم برای نصب علائم برای اتمام راه آهن اشاره کرد و فی المجلس سند پرداخت 48 میلیارد تومان برای این دو درخواست را به استاندار گیلان تحویل داد.

نوبخت همچنین بااشاره به 8 کیلومتر باقی مانده از بزرگراه قزوین – رشت گفت : سه کیلومتر آن که تونل های سختی را هم شامل می شد با تلاش بسیار ساخته شد و برای مابقی مسیر هم 400 میلیارد تومان نیاز بود که 200 میلیارد تومان آن را دولت تقبل کرده و 200 میلیارد دیگر هم قرار بود بانک تجارت با بازگشت مبلغ 750 میلیارد تومان پرداخت کند.

وی با ابراز گلایه از مدیران و گردانندگان این بانک افزود : بانک تجارت در مذاکرات جدید خود محاسباتی جدید هم ارائه کرده است به گونه ای که بازگشت مبلغ هزار و 950 میلیارد تومان را درقبال پرداخت 200 میلیارد تومان مطالبه کرده است که همین جا اعلام می کنم اگر مسوولان این بانک برمحاسبات جدید خود اصرار ورزند بانک تجارت را از پرداخت معاف کرده و 200 میلیارد تومان را هم دولت پرداخت خواهدکرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه به مشکلات دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت و تالاب بین المللی انزلی هم اشاره و خاطرنشان کرد : برای این دو رودخانه تاکنون 65 میلیارد تومان پرداخت شده است و درصورت نیاز برای رفع مشکلات زیست محیطی این منابع آبی مهم و به ویژه تالاب انزلی باز هم هزینه خواهدشد تا هرچه سریعتر مشکلات برطرف شود.

وی همچنین برگزاری جلسات این چنینی با مدیران ارشد استان را ضروری و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: هر پایان هفته در سفرهای استانی با مسوولان استان فرصت هایی ایجاد می شود که هم مسوولان ملی به مشکلات منطقه ای و استانی آگاهی یابند و هم سیاست های عمومی کشور که باید درچارچوب جغرافیای هرمنطقه اعمال شود به مدیران و مسوولان منطقه انعکاس و انتقال دهند.

انتهای پیام/اص

صحبت های نوبخت در شورای برنامه ریزی گیلان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.