تامین اعتبار برای ساخت ایستگاه‌های قرنطینه پرندگان،از مصوبات جلسه امروز ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قم بود.

ساخت ایستگاه‌های قرنطینه پرندگان در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛دومین جلسه ستاد اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان امروز برگزار و مقرر شد اعتبار لازم برای ایجاد ایستگاه‌های قرنطینه پرندگان و فعالیت آنها از شهریور، تأمین شود.

آغاز آموزش مرغداران، کارگران مرغداری ها و کارشناسان دامپزشکی برای پیشگیری از آنفولانزا در مرغداری ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

پیش بینی اعتبار مورد نیاز از طریق تسهیلات بانکی برای اتحادیه مرغداران و برای عملیات قرنطینه و معدوم‌سازی احتمالی، مصوبه دیگر این جلسه بود.

در جلسه امروز گزارش اقدامات کمیته های پنجگانه ستاد مدیریت بحران استان برای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و مصوبات آنها ارائه و تایید شد.

مدیرکل دامپزشکی قم در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان از سال گذشته تاکنون گفت: بیش از دو ماه است که هیچ کانون آلوده ای در استان وجود ندارد.

دکتر رفیعی با اشاره به فعالیت کمیته مشترک دامپزشکی، اتحادیه مرغداران، نظام دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و جهاد کشاورزی و نظارت بر اصلاح و ساماندهی ساختار بهداشتی مرغداری ها و صدور مجوز فعالیت برای آنان پس از اصلاحات لازم گفت: تا به حال ۶۶واحد مرغداری بازدید و برای ۲۲واحد که اقدامات لازم را انجام دادند، مجوز فعالیت صادر شده است.

وی گفت: ۸۹۰هزار قطعه مرغ تخمگذار و بیش از یک میلیون جوجه تخمگذار در واحدهای مرغداری در حال پرورش اند.

دکتر رفیعی پیش بینی کرد:تا دو ماه آینده حداقل نیمی از واحدهای مرغداری تخمگذار که به خاطر بروز بیماری آنفولانزای مرغی پارسال غیر فعال شده بودند به مدار تولید بازگردند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: واکسن مورد نیاز استان برای مقابله با آنفولانزای پرندگان به اندازه کافی تأمین شده و مرحله اول هفته آینده تحویل استان می‌شود.

سال گذشته بیش از ۸میلیون قطعه مرغ تخم گذار، که حدود ۹۰درصد جمعیت مرغ تخم‌گذار استان بودند، بر اثر آنفولانزای مرغی از بین رفتند و مرغداران استان بیش از ۱۰۰میلیارد تومان خسارت دیدند.

انتهای پیام/ش

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از بیماری آنفولانزای پرندگان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار