مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از فعالیت 200 گروه جهادی در تابستان امسال برای خدمات رسانی در مناطق محروم استان اردبیل خبر داد.

علی پیرجاهد، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: در راستای محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم استان گروه های جهادی بسیج سازندگی با تشکیل تیم های 15 الی 22 نفره در مناطق محروم با پشتیبانی سپاه حضرت عباس (ع)  در بخش های تربیتی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی در قالب 200 گروه جهادی در تابستان امسال فعالیت می کنند.

وی با اشاره به انجام 268 فعالیت عمرانی اعم از تسهیل در راه ها، ساخت غسالخانه و پروژه های عام المنفعه با اعتبار 3میلیارد و 600 میلیون تومان تصریح کرد: 70 درصد اعتبارات فعالیت های عمرانی از طریق مشارکت خیرین تامین شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل اولویت اصلی بسیج سازندگی در سال جاری را آبرسانی  و اشتغالزایی دانست و عنوان کرد: طرح پرواربندی گوساله در راستای اشتغالزایی در مناطق روستایی و پیشگیری از مهاجرت جمعیت روستا به شهر در حال اجرا است.

پیرجاهد با بیان اینکه تولیدات خانگی نسبت به تولید مشابه آن در کارخانه ها باصرفه تر می باشد، افزود: بسیج سازندگی با اعطای تسهیلات 5 میلیارد و 318 میلیون تومان زمینه اشتغال 489 نفر فراهم کرده است.

وی یکی از آفت های استان اردبیل در حوزه اقتصاد را عدم توجه به اقتصاد خرد دانست و گفت: اقتصاد خرد تکیه گاه اقتصاد کلان است که توجه به اقتصاد با توجه به ظرفیت های استان اردبیل امری ضروری است.

وی متذکر شد: عدم توجه به ایجاد صنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت های بالقوه استان در حوزه کشاورزی جایز نیست و ایجاد نایع تبدیلی و جذب سرمایه گذار و برند سازی محصولات در ایجاد اشتغال جوانان و توسعه استان نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/ح

آبرسانی  و اشتغالزایی اولویت اصلی بسیج سازندگی اردبیل

برچسب ها: بسیج ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.