مسئول کتابخانه عمومی خاتم شوش گفت: مسابقه نویسندگی کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی این شهرستان به مناسبت روز قلم برگزار شد.

معصومه خاکی زاده، مسئول کتابخانه عمومی خاتم شوش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه یکی از خلاقیت های مهم در نوشتن و افزایش مهارت های کلامی و ارتباطی برگزاری مسابقه نویسندگی برای کودکان است، اظهار کرد: مسابقه نویسندگی به مناسبت 14 تیرماه، روز قلم با حضور تعدادی از اعضای کودک و نوجوان در محل کتابخانه عمومی خاتم شوش برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را پرورش استعدادهای جوان، افزایش مهارت داستان خوانی و داستان نویسی در بین اعضای کودک و نوجوان دانست و بیان داشت: در این نشست بر روی رشد خلاقیت تمرکز می شود و داستان نویسی ابزاری برای دستیابی به این هدف است.

برگزاری مسابقه نویسندگی کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی شوش

خاکی زاده تصریح کرد: در این نشست به بحث های نظری و تئوری پرداخته شد و به زبان ساده اطلاعاتی درباره‌ داستان و ویژگی‌ها و انواع آن، عناصر سازنده داستان و روش‌ها و ابزارهای آفرینش و نگارش داستان و غیره برای کودکان ارائه گردید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سپس فرم های مسابقه نویسندگی را بین اعضا تقسیم و به آن ها فرصتی یک ساعته داده شد تا به صورت گروهی و در کنار دوستانشان به نوشتن داستان بپردازند و در آخر برای نویسنده بهترین داستان جایزه ای در نظر گرفته شد.

مسئول کتابخانه عمومی خاتم شوش در خصوص تاثیر نویسندگی کودکان به صورت گروهی اذعان داشت: در جمع نوشتن باعث شد که شرکت کنندگان به مطالب هم گوش بدهند، درباره نوشته شان به دوستشان توضیحی ارائه کنند و ایرادات احتمالی هم دیگر را نیز رفع کنند، در این مرحله سؤال و جواب ها خیلی از مسائل را برای این نویسندگان کوچک روشن می کند و بسیاری از مطالب آشکارتر درک و آن را بر روی صفحه به تصویر بکشند.

معصومه خاکی زاده در پایان بیان کرد: کودکان با خلق کردن داستان و نوشتن آن فرا می گیرند تا فکرشان را سازماندهی کنند، یاد می گیرند که چگونه زبان را در نوشتن به کار بگیرند و راه برقراری ارتباط با دیگران را از طریق متون نوشتاری خواهند آموخت.

انتهای پیام/گ

مسابقه نویسندگی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.