معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ،پرداخت وام‌های اشتغال را در راستای توانمندسازی و خوداتکایی جامعه تحت حمایت این نهاد دانست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام سوادکوهی، گفت: مددجویان این نهاد شامل  زنان سرپرست خانوار، بیماران از کارافتاده و سالمندان هستند که ایجاد اشتغال در میان این ترکیب جمعیتی بسیار دشوار و مستلزم ارائه آموزش و نظارت مداوم بر طرح‌های اشتغال است.

وی ادامه داد: به‌جز افراد ازکارافتاده که توان انجام کار و ایجاد اشتغال را ندارند، مابقی جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان به‌طور مداوم برای یافتن ظرفیت‌های خودکفایی پایش می‌شوند و در صورت وجود چنین ظرفیت‌هایی با ارائه آموزش و پرداخت وام از چرخه حمایت و دریافت مستمری ماهانه خارج می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه تمرکز برای ایجاد خودکفایی فقط برای سرپرست خانوارهای تحت حمایت نیست، گفت: فرزندان این خانوارها درصورتی‌که اشتغال آن‌ها باعث بهبود وضعیت خانواده شود هم در اولویت دریافت وام اشتغال هستند.

سوادکوهی اولویت اول دریافت وام‌های اشتغال را متعلق به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اعلام کرد و گفت: در اولویت دوم، منابع اشتغال در اختیار سایر نیازمندانی که تحت حمایت این نهاد نیستند، تعلق می‌گیرد.

وی همچنین گفت: گروه‌های تحقیق و ارزیابی این نهاد استحقاق فرد متقاضی وام اشتغال را بررسی می‌کنند و در صورت تأیید و داشتن طرح اشتغال مناسب که توجیه اقتصادی و فنی داشته باشد، فرد به بانک برای طی مراحل دریافت وام معرفی می‌شود و میزان وام اعطایی با توجه به نیاز طرح ارائه شده تعیین می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان با تأکید بر اینکه طرح‌های اشتغال مددجویان به شکل دوره‌ای مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد، گفت: این نظارت تا 5 سال انجام می‌شود و در این مدت این نهاد با ارائه خدمات مشاوره‌ای درزمینه بازاریابی و فروش و بهبود و گسترش کار در کنار مددجویان می‌ماند.

وی بابیان اینکه با رسیدن درآمد مجریان طرح‌های اشتغال به حداقل حقوق مصوب وزارت کار، مستمری آن‌ها قطع می‌شود، گفت: این افراد بعد از قطع مستمری از سایر خدمات این نهاد مخصوصا در زمینه بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌مانند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی کریمی اصفهان
۲۳:۱۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام مستمری گیر کمیته خمینی شهرهستم درخواست وام ۳۰ میلیونی کردم شهریور پارسال تمامی کارهایش را انجام دادم ولوازم هم خریدم و چک دوماهه دادم تا تاریخ ۹۷/۵/۵گفته اند بودجه نداریم ن تنها کمکی ب من نشده بلکه خسارتی بابت خرید ابزارالات به خاطر چک ها به اینجانب وارد شدو من متزلزل گردیدم