استاندار خراسان رضوی گفت:امیدواریم این سفر همانند سفرهای دیگر برای مردم پر از امنیت و آرامش و برکات و دستاورد های معنوی باشد.

دیدار کارگزاران حج 97 با استاندار خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان در جلسه با کاگزاران و عوامل اجرایی حج افزود: برنامه ریزی که مسئولان در سازمان حج و زیارت، وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند این است که بتوانند امنیت و آرامش را برای حجاج ما فراهم سازند و برای این موضوع اعتبارات، قرارداد‌ها و امکانات لازم تدارکاتی پیش بینی شده، طراحی و آماده شده است.

وی ادامه داد:با توجه به شرایطی که کشور ما و جهان اسلام با آن مواجه است، توصیه ما این است که مردم عزیز ما در تعامل با مسلمانان دیگر کشور‌ها پیام رسان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران باشند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد:با توجه به شرایط اقتصادی، زائران ما بجای تهیه‌ی سوغات بی کیفیت چینی که معمولا در بازار‌های مدینه و مکه عرضه می‌شود، می‌توانند کالا‌های خود را در کشور خودمان با قیمت بسیار مناسب خریداری کنند.

جواد شاد،رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت:ده هزار و ۹۱۵ زائر از خراسان رضوی در قالب ۷۹ کاروان به حج مشرف می‌شوندو از این تعداد زائر هزار و ۱۰ نفر در قالب هشت کاروان از زائرین اهل سنت خراسان رضوی می‌باشند.

وی افزود:پرواز‌های مدینه قبل، از ۲۸ تیر ماه تا ۷ مرداد ماه و پرواز‌های مدینه بعد، از تاریخ ۱۱ مرداد ماه تا ۱۹ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد:همه‌ی بستر‌های لازم برای عزیمت زائران در کیفیت بسیار عالی با آمادگی بالا آماده می‌باشد.

شاد تصریح کرد:امسال خراسان رضوی بیشترین زائر را در سراسر کشور با ۱۳/۷ درصد داریم و بعد از خراسان رضوی تهران با ۱۲/۷ درصد قرار دارد.

وی گفت:برای کاروان‌های ۱۳۵ و ۱۱۵ نفره هرکدام یک مدیر، معاون و خدمه در نظر گرفته شده و برای کاروان‌های ۱۶۰ نفره یک مدیر، معاون و دو خدمه تعیین شده است و حدود یازده مجموعه که بیش از ۱۳ هزار زائر را پذیرایی می‌کنند را به خراسان رضوی اختصاص داده اند.


انتهای پیام// ا. آ


حجاج باید پیام رسان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.