رییس اتاق بازرگانی کلانشهر اهواز، افزایش میزان صادرات و ایجاد بازارهای جدید برای فعالان اقتصادی را از اهداف مهم اتاق بازرگانی این کلانشهر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری، رییس اتاق بازرگانی کلانشهر اهواز در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی دیوانیه عراق با بیان اینکه دیوانیه مرکز استان قادسیه عراق منطقه ای بکر برای خوزستان به شمار می رود بیان کرد: این شهر می تواند در زمینه توریسم سلامت، گردشگری، صادرات موادغذایی و مصالح ساختمانی با خوزستان ارتباط موثری داشته باشد.

هدف اتاق بازرگانی اهواز، افزایش صادرات و ایجاد بازارهای جدید

وی ظرفیت های خوزستان در زمینه های مختلف درمانی، گردشگری و صنعت را به هیات عراقی معرفی و ابراز امیدواری کرد این طرفیت ها آغازی برای همکاری 2 جانبه این 2 استان شود.

عموری با بیان اینکه این نخستین سفر این هیات عراقی به اهواز است افزود: امیدواریم بتوانیم از خوزستان هیاتی را به عراق اعزام کرده و نمایشگاهی در آن جا برپا نماییم.

هدف اتاق بازرگانی اهواز، افزایش صادرات و ایجاد بازارهای جدید
رییس اتاق بازرگانی اهواز اذعان داشت: هم اکنون با استان های بصره و میسان عراق مراودات تجاری داریم و می توانیم در صورت آغاز همکاری، از طریق چذابه کالاهایی را به دیوانیه ارسال نماییم.

این مقام مسئول به برخی مشکلات تجاری بین ایران و عراق اشاره و تصریح کرد: بیش تر مشکلات مربوط به طرف عراقی است از جمله اینکه بخشنامه ها به موقع اعلام نمی شوند، ممنوعیت کالا به یکباره اعمال می شود، متولی مشخصی در مرزها وجود ندارد، جلسات مشترک به صورت ماهیانه برگزار نمی شود و تعرفه های بالایی از سوی واسطه ها(نه گمرک عراق) بر کالاهای ایرانی اعمال می شود.

هدف اتاق بازرگانی اهواز، افزایش صادرات و ایجاد بازارهای جدید

شهلا عموری درخصوص وضعیت مراکز داوری بین ایران و عراق اظهار داشت: مراکز داوری در سال های گذشته در اتاق های بازرگانی سراسر کشور ایجاد شده و در مرکز داوری خوزستان نیز 7 نفر از وکلای مجرب استان همکاری می کنند.

وی به امضا تفاهم نامه ای با اتاق العماره عراق طی 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در صورت بروز مشکلات، با داوری مشکلات حل می شود و در صورت حل نشدن، به یکی از وکلا معرفی می شوند تا در دادگاه طرح دعوی نمایند.

هدف اتاق بازرگانی اهواز، افزایش صادرات و ایجاد بازارهای جدید

عموری بیان داشت: اتاق بازرگانی دیوانیه برای تفاهم نامه ایجاد مرکز داوری علاقه خود را نشان داده که در صورت آغاز همکاری این تفاهم نامه نیز امضا خواهد شد.

گفتنی است؛ رییس اتاق بازرگانی شهر دیوانیه عراق به همراه نایب رییس و اعضای این اتاق برای بازدید از ظرفیت های خوزستان و نحوه همکاری با اتاق بازرگانی ایران دیروز جمعه وارد خوزستان شد.

انتهای پیام/گ

افزایش صادرات هدف اتاق بازرگانی اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.