معاون اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اجتماعی شدن موضوع سلامت از مهمترین موضوعاتی است که به صورت جدی در سال ۹۷ با تکیه بر چهار مولفه مشارکت مردم، مشارکت بین بخشی، عدالت در سلامت و ارتقای سواد سلامت دنبال می‌شود.

اجتماعی شدن موضوع سلامت از مهمترین اهداف امسال استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر ایازی در نشست معاونین اجتماعی کلان منطقه ۹ آمایشی در مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی سپید افزود: یکی از موضوعاتی که در سال ۱۳۹۷ به صورت جدی در حال دنبال کردن آن هستیم مسئله اجتماعی شدن نظام سلامت است.

وی با بیان این که در این مسئله چهار موضوع مورد اهتمام جدی قرار دارد، ادامه داد: اولین مسئله مشارکت مردم (فرد، اعضای خانواده، در سطح محلات و...) در امر سلامت و نکته دوم مشارکت‌های بین بخشی به مفهوم استفاده از مشارکت سازمان‌ها و دیگر نهاد‌ها است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: مسئله سوم عدالت در سلامت است که با توجه به مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این مسئله مورد اهتمام بوده؛ تا بتوانیم دسترسی را برای تمامی مردم ایجاد کنیم.

دکتر ایازی گفت: مسئله چهارم ارتقای سواد سلامت مردم با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و بهره گیری از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها است که به عنوان چهار محور اصلی در سال ۱۳۹۷ دنبال می‌شود.

وی افزود: تعامل مستحکم بین دستگاه‌ها و مدیران حوزه نظام سلامت در قطب نهم کمک می‌کند؛ که مسائل را به صورت جدی‌تر در قطب دنبال کنیم و این جای خوشحالی دارد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به موفقیت‌های دانشگاه مشهد در عرصه اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: مجمع سلامت استان با کیفیت بسیار خوب برگزار شد و این در حالی است که مجمع سلامت شهرستان‌های خراسان رضوی در تمام شهرستان‌ها نیز برگزار شده است.

ایازی ادامه داد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان جزء کارگروه‌های فعال در سطح کشور است و شهردار مشهد اعلام کرده است آمادگی دارد کانون‌های سلامت در سطح محلات را راه اندازی کند و تا کنون ۲۰ پایگاه در نقاط مختلف راه اندازی شده است؛ که تمامی این موارد نشان از توفیقات همکاران من در این سطح است.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

ارتقای سواد سلامت مردم با بکارگیری ظرفیت های مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.