مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی؛

برای مهار گرد و غبار به عزم و مشارکت کشور‌های همسایه نیازمندیم

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: عزم کشور‌های همسایه به لحاظ اولویت حفظ محیط زیست برای مهار گرد و غبار لازم است و به نظر می‌رسد مذاکرات دراین خصوص نتیجه بخش خواهد بود.

برای مهار گرد و غبار به عزم و مشارکت کشور‌های همسایه نیازمندیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد ، تورج همتی رضوی درنشستی که با حضورمدیر کل و جمعی از مسئولان منابع طبیعی و آبخیز داری استان برگزار شد افزود:برای حل مشکل گرد و غبارو مدیریت پایدار آب‌های مرزی نیازمند مشارکت کشور‌های همسایه هستیم.

وی در خصوص معضل گرد و غبار با منشاء خارجی در خراسان رضوی گفت: اگرچه با جدیت پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت، اما چون حل این مشکل خارج از اراده ماست باید موضوع سازگاری با این پدیده و تدابیر لازم برای جلوگیری از اثرات بهداشتی و اقتصادی-اجتماعی را هم به عنوان اصلی مشابه سازگاری با کم آبی نهادینه کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به ضرورت نگهداری گونه‌های گیاهی کاشت شده در عرصه‌های بیابانی افزود: به منظور تثبیت جمعیت گونه‌های بومی همچون آهو و درمواردی گونه‌های قوچ و میش لازم است فضا‌های زیستی بیشتری در این خصوص افزایش وتوسعه یابد که این امر مهم با مدیریت هماهنگ و بین بخشی محقق می‌گردد.

همتی با بیان اینکه بیش از نیم قرن است که مبارزه با بیابان زایی در خراسان رضوی آغاز شده گفت: 570 هزار هکتار از سطح بیابان‌های استان در قالب طرح‌های بیابانزدایی با گونه‌های مقاوم گیاهی به جنگل‌های دست کاشت تبدیل شده است.

علیرضا صحرایی ادامه داد: از پنج میلیون و ۵۵۴ هزار هکتار مناطق بیابانی خراسان رضوی یک و نیم میلیون هکتار تحت تاثیر فرسایش بادی و مستعد گردو غبار هستند و حدود نیمی از این عرصه‌ها در معرض تهدید کانون‌های بحرانی و مولد گرد و غبار قرار دارند.

انتهای پیام//ح. ص.
 

توسعه جنگل‌های دست کاشت راهی برای تثبیت زیستگاه وجمعیت آهوان استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار