مدیرکل صنعت معدن و تجارت مرکزی از برگزاری هفتگی جلسات ستاد تنظیم بازار این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛جلسه ستاد تنظیم بازار استان با حضور استاندار و سایر مسئولان در استانداری تشکیل شد و در این جلسه درباره ایجاد شرایط مطلوب‌تر در بازار عرضه و تقاضا تصمیماتی گرفته شد.

حاجی پور مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی درحاشیه این جلسه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛با بیان اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار از این پس به صورت هفتگی برگزار می‌شود، گفت: کالا‌های اساسی، استراتژیک و دارویی توسط دولت با ارز ۴۲۰۰ تومان تهیه شده و اندازه کافی ذخیره سازی صورت گرفته و کشور مشکلی در این زمینه ندارد.

حاجی پور افزود: همچنین در تامین برنج، روغن و نهاده‌های دامی و کشاورزی هم اقدامات خوبی صورت گرفته و مشکلی هم در این بخش وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی با تمام توان بازار را رصد می‌کنند و با محتکرین و گران فروشان برخورد قاطع میکنند تا شاهد نباشیم کسی بخواهد نظم بازار را برهم بزند.

مشکلات کامیونداران به صورت دقیق بررسی می‌شود

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی همچنین به مشکلات کامیونداران هم اشاره کرد و افزود: در هفته جاری جلسه‌ای با حضور دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه تشکیل می‌شود تا مشکلات این صنف هم به صورت دقیق بررسی و برای برطرف شدن کامل آن اقدامات لازم انجام شود.

سیدعلی آقا زاده استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اینکه ۵ میلیون تن گندم در حال حاضر ذخیره سازی شده است، گفت: کشور در حال حاضر از نظر ذخایر کالا‌های استراتژیک و اساسی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و حداقل تا میزان مصرف ۲ سال پیش بینی ذخیره کالا‌های اساسی صورت گرفته است تا مشکلی در این زمینه بوجود نیاید.

آقا زاده درباره  برخورد با متخلفان افزود: سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی با دقت بیشتر و سرعت عمل بالا با متخلفان دانه درشت برخورد جدی کنند تا آن‌ها نتوانند با اقدامات مخرب خود نظم بازار را برهم بزنند.

وی همچنین تاکید کرد: هر چه سریعتر مشکلات کامیونداران مشخص شود و با برگزاری جلسات مربوطه برای رسیدگی سریع به این مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

جلسات ستاد تنظیم بازار استان مرکزی هفتگی شد+عکس

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام چرا میوه دولتی توزیع نمیشه و چرا نظارتی به قیمت های فروشگاه رفاه نمیشه گوشت گوسفند میده کیلو 125هزارتومن