کاهش فرانشیر بیمارستانی/ ایجاد اصلاحات در طرح تحول بر اساس منابع مالی موجود/ تاخیر هشت ماهه مطالبات پرستارانمعاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت از کاهش فرانشیز بیمارستانی خبر داد.

حمید حق‌دوست معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت با وجود مشکلات در حال اجرا است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، هر سال منابعی برای آن در بودجه نظام سلامت در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه اصلاحاتی در طرح تحول نظام سلامت ایجاد می‌شود زیرا هیچ طرحی بدون تغییر پایدار نمی‌ماند به همین دلیل یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت رصد مشکلات و مسائل موجود در طرح تحول و برنامه‌ریزی برای رفع اشکالات این پروژه بزرگ در حوزه سلامت کشور است.

معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت با اشاره به اینکه تغییراتی در بسته‌های تحول پیش‌بینی شده است، افزود: بر اساس سند تحول حوزه سلامت تغییراتی در بسته‌های تحولی باید انجام شود و وزارت بهداشت در این خصوص برنامه‌ریزی دقیقی در راستای عملیاتی کردن بسته‌های خدمتی در طرح تحول نظام سلامت دارد.

حق‌دوست عنوان کرد: اصلاح طرح تحول و تغییر بسته‌های خدمتی متناسب با وضعیت اقتصادی موجود کشور و منابع مالی در اختیار دولت است تا با یک برنامه‌ریزی دقیق بتوان از منابع مالی در طرح تحول نظام سلامت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اصلاحات طرح تحول و بسته‌های تحول در راستای رفع نیاز افراد و به ویژه محرومان است و در این راستا طی 5 ماه گذشته تغییرات و کاهش در فرانشیز بیمارستان‌های سراسر کشور انجام شده است.

معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت مرتبا در حال رصد است و نقاط قوت و ضعف در حوزه‌های مختلف بررسی می‌شود و با ایجاد تغییراتی سعی در رفع مسائل  داریم تا خدمات بهداشتی و درمانی خوبی به مردم ارائه دهیم.

تلاش وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت

حق‌دوست گفت: علی‌رغم تنگناهای شدید مالی که کشور ممکن است با آن روبرو شود برنامه‌ریزی های خوبی در وزارت بهداشت انجام شده است تا طرح تحول نظام سلامت بدون هیچ مشکل و مانعی به سرعت به کار خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت حمایت همه جانبه مالی و خدمتی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در سراسر کشور انجام می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت سعی شده پرداخت پرسنلی به صورت عادلانه انجام شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با وجود منابع مالی محدود طرح تحول رو به جلو در حال حرکت است و سعی می‌شود تا همه آمارهای آن حفظ شود.

تاخیر کارانه پزشکان در دانشگاه های علوم پزشکی

حق‌دوست در خصوص پرداخت کارانه‌ها اظهار کرد: در سال 97 سعی می‌شود به وسیله مدیریت و کاهش هزینه‌ها، کارانه‌ها با تاخیر خیلی کم و بر اساس میزان منابع اختصاص یافته انجام شود.

وی ادامه داد: تاخیر در پرداخت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به پرستاران بین 3 تا 8 ماه و برای پزشکان در حدود یک سال است و من امیدوارم با کاهش هزینه‌ها، پرداخت کارانه و مطالبات پرسنل با تاخیر کمتری انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.