عضو شورای شهر اصفهان گفت: باید سیستم پرداخت الکترونیکی در اختیار معاونت حمل ونقل شهرداری قرارگیرد و شهرداری باید نسبت به تهیه تسهیلات ویژه حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان، دانشجویان،... اقدام کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر برشان، امروز در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حقوق کارگران جزء دیون ممتاز دانست که پرداخت به موقع آن از تکالیف اولیه شهرداری و سازمان‌های وابسته است.

وی بر لزوم پرداخت حقوق و مزایای کارگرانی که با مشکلات معیشتی رو به رو هستند تاکید و اظهار کرد: هیچ توجیهی برای تاخیر در پرداخت حقوق این قشر قابل قبول نیست.

این عضو شورای شهر ضمن بیان اینکه مدیریت شهری باید نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران به ویژه کارگران خدماتی و فضای سبز و همچنین رانندگان ناوگان اتوبوسرانی توجه لازم را داشته باشد، اذعان داشت: حتی برای حل این مشکل باید وام دریافت کند.

برشان ضمن تاکید بر توجه ویژه مدیران نسبت به توسعه کمی و کیفی وسایل حمل و نقل عمومی با هدف تشویق مردم به استفاده از این ظرفیت، ادامه داد: باید تهیه نرم افزارهای اعلام زمان بندی حرکت اتوبوس‌ها و مناسب‌سازی مسیرها با نیاز شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: باید سیستم پرداخت الکترونیکی در اختیار معاونت حمل ونقل شهرداری قرار گیرد. همچنین ضروری است نسبت شهرداری نسبت به تهیه تسهیلات ویژه حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان، دانشجویان، افراد دارای کارت منزلت و ... اقدام کند تا شهروندان تمایل بیشتری برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی داشته باشند.

این عضو شورای شهر افزود: ایجاد سازمان‌ها و شرکت‌های مستقل در قالب قوانین و آئین‌نامه‌ها بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور در شهرداری‌ها با اهداف استقلال سازمانی، تمرکز زدایی، تخصصی و غیر دولتی کردن امور، جلوگیری از بروکراسی اداری با مشارکت شهروندان و همچنین ارایه خدمات به سایر سازمان‌ها منطبق با قانون تجارت با اساسنامه مشخص و درآمد پایدار شهری است.

برشان ادامه داد: بر اساس شرایط مذکور، شهرداری اصفهان ، در حال حاضر دارای ۱۵ سازمان و ۲۰ شرکت مستقل با هیئت مدیره، مجمع عمومی و شورای سازمان است.

وی با اشاره به عدم دستیابی برخی از سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان به اهداف سازمانی خود خبرداد و افزود: کارنامه آخرین عملکرد ۹سازمان و شش شرکت با درصد سهم‌های متفاوت با اختصاص بودجه و کمک شهرداری حاکی از آن است که ارگان های مذکور به دلیل نوع خدمات همچنان زیان ده هستند و در راستای اهداف سازمانی حرکت نمی‌کند.

این عضو شواری شهر‌ تاکیدکرد: شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان‌های ذکر شده باید با هدف گذاری مشخص به سمت سمت ایجاد و عملیاتی کردن درآمد پایدار برای شهرداری حرکت کنند و نسبت به توسعه، بازاریابی، ادغام یا انحلال سازمان یا نهاد خود با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور و اهداف سازمانی اقدام کنند.

برشان خاطرنشان ساخت: باید توجه داشت در حال حاضر، بسیاری از این شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته ضمن اینکه سودده هستند، به اهداف سازمانی خود نیز دست یافته اند.

انتهای پیام /س

جلسه شورای شهر اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.