عزت و اقتدار کشورها به اقتدار علمی وابسته است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عزت و اقتدار کشورها به اقتدار علمی وابسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم کلنگ‌زنی دومین دانشجوسرای خیّری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: عزت و اقتدار کشورها به اقتدار علمی وابسته بوده و دولت‌هایی که در تولید دانش جهانی سهم بیشتری را داشته باشند در مدیریت جهان نیز با قدرت و توان بیشتری وارد عمل شده و خواهند توانست اهداف خود را در مواجهه با کشورهای ضعیف‌تر پیاده کنند.

وی اظهار کرد: مشارکت در امور خیرخواهانه علمی، جریان شایسته الگوسازی برای ورود هر چه مناسب خیران به این حوزه مهم و تأثیرگذار را پیاده‌سازی خواهد کرد.

امام جمعه اردبیل گفت: از اینکه قسمت عمده خیرات و احسان‌های انجام پذیرفته در نوع مادی آن خلاصه شده بسیار غصه می‌خورم و مشارکت در دیگر امور خیریه به مانند وقف‌های علمی نباید به ورطه فراموشی سپرده شود.

آیت الله عاملی یادآور شد: هر جامعه‌ای که از قافله علمی عقب بماند، مسلوب‌الاراده شده و اسیر توطئه‌های شوم دشمنان و کشورهای قدرتمندی خواهد بود که به دنبال تسلط بر کشورهای دیگر و بهره‌مندی از منابع موجود ملت‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت علمی نایاب‌ترین حقیقتی است که در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود، ادامه داد: خلاء‌های علمی مشهود در کشور ما تاوان 500 سال عقب‌ماندگی علمی به دلیل تسلط پادشاهان نالایق بر این خاک بود تا نتوانیم به شکل مناسبی قله‌های علمی را طی کنیم.

وی اقتدار علمی را اساس پیشرفت‌ جوامع دانست و اظهار کرد: از اینکه قسمت عمده خیرات و احسان‌های انجام پذیرفته در نوع مادی آن خلاصه شده بسیار غصه می‌خورم و مشارکت در دیگر امور خیریه به مانند وقف‌های علمی نباید به ورطه فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/ح

مراسم کلنگ‌زنی دانشجوسرای خیّری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

برچسب ها: دانشجو ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.