سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با توجه به مشکلات ناشی از ورود و استفاده غیر اصولی از کود‌های مرغی فله‌ای لازم است از ورود این محموله‌ها به شهرستان جلوگیری شود.

ضرورت توقیف محموله‌های کودمرغی فله در مبادی ورودی شهرستان دیّربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیّر اظهار داشت: نگهداری غیر اصولی و غیربهداشتی کود‌های مرغی در مزارع کشاورزی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و لازم است کشاورزان به توصیه کارشناسان در خصوص استفاده از کود‌های مرغی بسته‌بندی و روش‌های صحیح استفاده در زمین، به خوبی عمل کنند.

وی گفت: همه دستگاه‌ها و ادرات مرتبط باید در زمینه جلوگیری از ورود و استفاده غیر اصولی از کود‌های مرغی فله‌ای همکاری داشته باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه عدم استفاده از کود‌های مرغی مورد نظر این شبکه بهداشت و درمان نیست اظهار کرد: ما مخالف استفاده از کود‌های مرغی نیستیم بلکه جایگزین کردن و استفاده از کودمرغی و حیوانی به جای کود‌های شیمیایی مورد نظر و تاکید شبکه بهداشت و درمان است و آن چه باعث نگرانی ما شده استفاده از کود‌های فاقد مجوز، غیر بهداشتی و فله‌ای است.

وی افزود: مخاطراتی که در استفاده از کود‌های مرغی فله‌ای است باید جدی گرفته شود و درمبادی ورودی شهرستان دیّر نسبت به توقیف محموله‌های کود مرغی فله‌ای اقدام شود.

آخوندی با بیان اینکه یکی از محیط‌های مساعد تولید مثل مگس کود‌های مرغی فله‌ای و غیر بهداشتی استفاده شده در مزارع کشاورزی است گفت: استفاده غیر اصولی و غیر بهداشتی از کود‌های مرغی در مزارع کشاورزی که معمولا به شکل مخلوط با آب و روباز استفاده می‌شود محیط غنی با رطوبت مناسب برای تولید مثل مگس فراهم می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر به مشکلات بهداشتی ازدیاد مگس‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: وفور مگس‌ها در منطقه تهدید جدی برای بهداشت عمومی شهرستان است که عفونت‌های مختلف دستگاه گوارش، چشمی و پوستی را موجب می‌شود.

وی اضافه کرد: دیسانتری، اسهال، تیفوئید، وبا، عفونت‌های کرمی خاص، تراخم، همه‌گیری اورام ملتحمه، فلج اطفال، دیفتری جلدی و بعضی از قارچ‌ها از جمله بیماری‌های منتقله توسط مگس‌هاست.

آخوندی خاطرنشان کرد: استفاده از کود‌های مرغی بسته‌بندی و ضدعفونی شده عاری از هرگونه تخم انگل و حشرات و همچنین نحوه صحیح استفاده از این نوع کود‌ها در مزارع کشاورزی مورد تائید و تاکید شبکه بهداشت و درمان است.

انتهای پیام/م

ورود محموله‌های کودمرغی فله به شهرستان دیر جلوگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.