عاشقان اهل بیت (ع) در شهرستان زرند با پیاده روی و نوحه سرایی در روز شهادت امام صادق (ع) اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رئیس هیات  کاروان پیاده محبان الرضا (ع) شهرستان زرند گفت:صبح امروز همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) رئیس مذهب تشییع، جمعی از عاشقان اهل بیت در قالب دسته عزاداری مسیر زرند تا امام زاده عبدالله (ع) مطهرآباد را به صورت پیاده به یاد آن امام همام طی نمودند.

عباس ایرانمنش، عضو شورای شهر زرند اظهار داشت:این آیین از مسجد حضرت رقیه (س) تا امامزاده عبدالله (ع) برگزار و شرکت کنندگان نیز مسیر حدود ۶ کیلومتری را به‌طور پیاده پیمودند.

وی اعلام کرد:این مراسم معنوی از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز آغاز و به مدت ۳ ساعت به طول انجامید.

ایرانمنش بیان داشت:جمع زیادی از جوانان در قالب کاروان پیاده روی محبان الرضا(ع)به همراه قشر‌های مختلف مردم شهر زرند و برخی مناطق و روستا‌های اطراف آن حضور گسترده و پرشوری در این آیین معنوی و فرهنگی داشتند.

وی گفت:افراد شرکت کننده در این آیین با سردادن اذکار و شعائر اسلامی، مداحی، نوحه سرایی و سینه زنی به یاد شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت اشک ماتم ریختند.

رئیس هیات کاروان پیاده محبان الرضا (ع) شهرستان زرند افزود:مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در این آیین به بیان فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی رئیس مکتب تشیع پرداختند.

انتهای پیام/ی

مراسم عزاداری در زرند

برچسب ها: ائمه اطهار ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار