وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به طرح ترزا مِی، نخست‌وزیر این کشور برای ادامه ارتباط با اتحادیه اروپا پس از برکسیت استعفا کرد.

بوریس جانسون استعفا کرد به گزارشگروه بین‌‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به طرح ترزا مِی، نخست‌وزیر این کشور برای ادامه ارتباط با اتحادیه اروپا پس از برکسیت استعفا کرد.

در همین رابطه شب گذشته نیز «دیوید دیویس» وزیر برکسیت انگلیس، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

پیش از این، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده بود اگر بوریس جانسون، وزیر خارجه این کشور سبب تضعیف برنامه‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) شود، او را اخراج خواهد کرد.

اسکای‌نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دولت انگلیس امروز پس از اطلاع از قصد بوریس جانسون برای استعفا، پیش از آنکه خودش استعفا دهد، خبر کناره‌گیری او را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

رسانه‌های انگلیس، دلیل استعفای جانسون را اختلاف نظر او با «ترزا می»  بر سر نحوه خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند. وی به همراه دیوید دیویس (وزیر برگزیت) که صبح امروز از سمت خود استعفا کرد، از حامیان اصلی خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا بود.


بیشتر بخوانید:


استعفای بوریس جانسون در حالی اتفاق افتاد که تنها چهار روز تا سفر پرحاشیه ترامپ به انگلیس باقی مانده است. از این رو، برخی منابع اعلام کرده‌اند نخست وزیر انگلیس تا فردا وزیر خارجه جدید خود را معرفی خواهد کرد.

رسانه‌های انگلیس افشاگری ناخواسته جانسون درباره فعالیت نازنین زاغری در ایران در حین سخنرانی‌اش در پارلمان انگلیس را بزرگترین گاف دوران حضور دو ساله او در وزارت خارجه عنوان کرده‌اند.

در حالی که دولت انگلیس مدعی بود زاغری برای دیدار با خانواده‌اش به ایران آمده بود، جانسون سال گذشته در مجلس این کشور فاش کرد که او پیش از دستگیر شدن در ایران مشغول آموزش روزنامه‌نگاری بوده است.

انتهای پیام/

کناره‌گیری وزیر خارجه انگلیس از سمت خود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار