گروهی از معترضان به گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی سمت قاضی دیوان عالی، مقابل ساختمان این دادگاه تجمع کردند.

تجمع معترضان به نامزدی برت کونا برای تصدی سمت قاضی دیوان عالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یواس‌ای تودی، صد‌ها نفر روز دوشنبه به منظور مخالفت با معرفی «برت کونا» برای تصدی سمت قاضی دیوان عالی آمریکا پس از بازنشستگی «آنتونی کندی» که پیشتر این سمت را در اختیار داشت، در مقابل دیوان عالی آمریکا تجمع کردند.

کونا در حال حاضر قاضی دادگاه استیناف است و پیشتر کارمند کندی بوده است. از ۲۷ ژوئن که کندی تاریخ بازنشستگی خود را اعلام کرد مردم منتظر معرفی جانشین او بودند. تنها ۱۵ دقیقه پس از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، کونا را معرفی کرد، معترضان  با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز اعلام کردند: «کونا باید برود».

یکی از معترضان که نگران تشکیل یک دادگاه محافظه کار است و باور دارد این نوع دادگاه حفاظت‌های محیطی را تضعیف می‌کند، گفت: «این لحظه بزرگی برای کشور ماست. این آخرین حرف در بسیاری از امور کشور است».

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمانت به معترضان گفت باید برای به چالش کشیدن این نامزدی آماده باشند. او خطاب به معترضان گفت: «برای مبارزه آماده اید؟ مبارزه سختی است، ولی ما می‌بریم. ما مردم آمریکا را در کنارمان داریم و باید از ایالتی به ایالت دیگر برویم و مطمئن شویم سناتور‌ها درخواست مردمی را که آن‌ها را انتخاب کرده اند، اجرا می‌کنند».

برای شناخت بهتر برت کونا اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار