سرهنگ بخشنده از شناسایی و دستگیری 9 هزار و 265 نفر معتاد و قاچاقچی موادمخدر در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در رابطه با شناسایی و دستگیری معتادان و موادفروشان شهر تهران، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون اقدامات خوبی در زمینه شناسایی و انهدام باندهای موادمخدر  انجام شده است و در این رابطه 43 نفر قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند.

9 هزار و 265 نفر معتاد و موادفروش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند

وی در ادامه گفت: 9 هزار و 265 نفر از افرادی که مرتبط با جرایم موادمخدر بودند توسط پلیس مبارزه با موادمخدر شناسایی و دستگیر شدند که تعداد دستگیر شدگان در امسال نسبت به سال گذشته، 85 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ بخشنده بیان کرد: 6 هزار و 464 معتاد در شهر تهران جمع آوری کردیم که حدود 2 تن و 192 کیلوگرم انواع موادمخدر از آن‌ها کشف و ضبط شد.

9 هزار و 265 نفر معتاد و موادفروش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت تصریح کرد: یک باند قاچاق موادمخدر که در حال جابجایی 130 کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش از بندرعباس به سمت تهران بود، توسط مأموران مبارزه با موادمخدر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ بخشنده در ادامه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت مراکز بازپروری تهران، 7 هزار نفر معتاد بازپروری می‌شوند.

وی با بیان اینکه نقاط آلوده شمال شهر و اتوبان‌های تهران تقریبا پاکسازی شده است، افزود: 98 درصد از این نقاط به وسیله گشت ضربت پلیس و با استفاده از خودروهای بنز پاکسازی شده است و باقی مناطق نیز در حال پاکسازی هستند.

9 هزار و 265 نفر معتاد و موادفروش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند + عکس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: کار پاکسازی در جنوب شهر از جمله در مناطق هرندی، شوش و مولوی انجام شده است و ادامه دارد.

وی افزود: بیش از 100 باب منزل در این مناطق پلمپ شده‌اند که این منازل حالت پلاک قرمز داشته‌اند و یک تعدادی هم از این منازل شناسایی شده است که باید با هماهنگی‌ بهزیستی و دادستانی این منازل پاکسازی و پلمپ شوند، چرا که در این منازل زن و کودک در حال زندگی هستند و ما نمی‌توانیم این منازل را پلمپ کنیم.

9 هزار و 265 نفر معتاد و موادفروش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند + عکس

سرهنگ بخشنده گفت: با توجه به تعطیلی روز گذشته و با این ذهنیت که برخی فکر می‌کردند که پلیس از گشت و دستگیری معتادان در سطح شهر طی این روز صرف نظر می‌کند، 57 نفرمعتاد توسط پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه 602 کیلوگرم ماده مخدر مرفین که از طبس بارگیری و به سمت تهران در حال جابجایی بود، توسط پلیس کشف و ضبط شد، افزود:همچنین 57 کیلوگرم ماده مخدر تریاک جاسازی شده در یک اتوبوس مسافربری که از کرمان به سمت تهران در حال حرکت بود، توسط مأموران پلیس کشف و ضبط شد.

9 هزار و 265 نفر معتاد و موادفروش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند + عکس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: طی هفته گذشته در راستای اجرای طرح مبارزه با توزیع موادمخدر در تهران، 11 کیلوگرم ماده مخدر شیشه از فروشندگان و عناصر اصلی توزیع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی در ادامه گفت: بیش از 10 کیلوگرم ماده مخدر گل که توسط پنج نفر در سطح شهر تهران توزیع می‌شد، توسط مأموران کشف و ضبط شد و این نفرات نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در ادامه گفت: در سال گذشته بیش از 5 باند توزیع کننده موادمخدر در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند. فعالیت ما در فضای مجازی ادامه دارد و در روزهای آینده در این خصوص خبرهای خوبی از پلیس مبارزه با مواد مخدر خواهید شنید.

9 هزار و 265 نفر معتاد و موادفروش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند + عکس

سرهنگ بخشنده در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 132 نفر خرده فروش موادمخدر و معتاد زن دستگیر شدند.

وی توصیه کرد: مردم و شهروندان به همکاران بنده اعتماد کنند. با توجه به تدابیری که سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ داشته است، ما در همه آیتم‌ها در حال فعالیت هستیم و در همین خصوص در بحث کشفیات و دستگیری نسبت به سال گذشته  6.5 تن افزایش داشته‌ایم و همین طور در توقیف خودروها 2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم که 300 دستگاه خودرو و نزدیک به 20 باب منزل از منازل متهمان و مجرمان در این حوزه توسط پلیس شناسایی شد.

130 کیلوگرم حشیش در کامیون جاسازی شده کشف شد

در ادامه در بازجویی از راننده کامیون مشخص شد که این راننده به سفارش یک فرد ناشناس در بندرعباس 130 کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش را در کامیون خود جاسازی کرده است.

9 هزار و 265 نفر معتاد و موادفروش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند

راننده در اظهاراتش گفت: به ازای هر کیلو موادمخدر 170 هزار تومان به من هزینه حمل بار می‌دادند و من هم با توجه به اینکه در گذشته لوازم و اثاثیه منزل همین فرد ناشناس را به شهرستانی منتقل کرده بودم، قبول کردم که این بار را برایش جابجا کنم و قرار شد که در تهران با من تماس بگیرند و بار را تحویل اشخاص دیگری بدهم.

وی در رابطه با سوابق خود این گونه پاسخ داد که من سابقه دار نیستم و به دلیل مشکلات اقتصادی و اینکه باید دیه 204 میلیون تومانی تصادف خود را پرداخت کنم، اقدام به حمل مواد کردم و دیگر هم چنین کاری را انجام نخواهم داد و به اجبار و فشار اقتصادی دست به این کار زدم.

9 هزار و 265 نفر معتاد و موادفروش پایتخت شناسایی و دستگیر شدند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار