مدیرمنطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: این منطقه منظومه‌ای از امکانات علمی، تحقیقاتی، صنعتی، تولیدی، موسسه‌ها و نهادهاست که با هم افزایی و ایجاد تسهیلات حقوقی، اجرایی، ارتباطی و سرمایه گذاری باعث ارتقای بهره وری و توسعه اقتصاد دانش بنیان می‌شود.

منطقه ویژه علم و فناوری توسعه اقتصادی را بدنبال داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرشته بیات روز سه شنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: منطقه ویژه علم و فناوری باعث ارتقای جایگاه عناصر فعال حوزه دانایی در اقتصاد ملی، تقویت پیوند آن‌ها با عرصه اقتصاد بین الملل، زمینه‌ای برای جذب و حفظ سرمایه‌های انسانی خلاق و شکل گیری خوشه‌های صنعتی خدماتی و فناوری برتر شده که همین عوامل استان‌ها را به سمت توسعه، تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور سوق می‌دهد.

وی بیان کرد: مناطق ویژه علم و فناوری به منظور زمینه سازی برای توسعه علم و فناوری در پنج استان کشور از جمله بوشهر از شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مجوز فعالیت دریافت کرده است.

مدیرمنطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: با توجه به نقش اثرگذار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان یکی از عناصر علمی و تحقیقاتی با سرمایه انسانی متخصص در منطقه ویژه علم و فناوری، پیش بینی می‌شود از طریق سرمایه گذاری برای تشکیل سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بتوان ضمن ایجاد محیط مناسب برای کسب وکار دانش بنیان، رونق قابل توجهی در بازار کار و کارآفرینی و در نهایت توسعه اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: منطقه ویژه علم و فناوری نقش مهم و کلیدی در توسعه دانایی محور استان دارد به همین دلیل توسعه این منطقه علمی از ضرورت‌ها و اولویت‌های استان است.

سعید کشمیری با تاکید براینکه جامعه دانایی محور جامعه‌ای دانش بنیان است افزود: منطقه ویژه علم و فناوری به‌عنوان حلقه ارتباطی صنعت و دانشگاه باید حضوری موثر در استان داشته باشد.

انتهای پیام/م

منطقه ویژه علم و فناوری باعث ارتقای بهره وری و توسعه اقتصاد دانش بنیان می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.