انتقاد عجیب شبکه الحدث عربستان از حکم اعدام تروریست‌های داعش در عراق + فیلم

شبکه الحدث عربستان سعودی از صدور حکم اعدام تروریست‌های تکفیری داعش در عراق انتقاد کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الحدث متعلق به عربستان سعودی با حمایت تلویحی مجدد از گروه تکفیری صهیونیستی داعش و انتقاد از صدور حکم‌های اعدام برای تروریست‌ها اعلام کرد بیش از سه هزار حکم اعدام در چند سال گذشته در دادگاه‌های عراق صادر شده است.

به ادعای شبکه تلویزیونی الحدث، دادگاه‌های عراقی به طور فزاینده برای متهمان به عضویت در داعش، حکم اعدام صادر می‌کنند.

این در حالی است عربستان سعودی خود به دلیل اعدام های گسترده و خشونت آمیز با شمشیر مورد انتقاد شدید سازمان های حقوق بشری است.

گفتنی است؛ در تیر ماه سال 1394 روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» درباره حمایت عربستان سعودی از داعش نوشت: با وجود برخی اخبار و گمانه زنی ها مبنی بر قطع شدن کمک های مالی خارجی به داعش، اما برخی دولت های حوزه خلیج فارس به اعطای کمک های مالی هنگفت به این گروه تروریستی در سوریه و عراق که در بسیاری از موارد به میلیاردها دلار می رسد، همچنان ادامه می دهند.

بر اساس اعلام این نشریه، دولت های حاشیه خلیج فارس با اعطای این مبلغ ضمن تأمین حقوق ۱۰۰ هزار نفر از اعضای داعش در سوریه و عراق، از آنها برای تقویت قدرت نظامی خود و پیشروی هر چه بیشتر در این دو کشور حمایت مالی می کنند. عربستان سعودی نیز از جمله کشورهایی است که بیشترین کمک های مالی را در اختیار تروریست های داعش قرار داده است. در همین ارتباط پایگاه «ورلدنت دیلی» سال گذشته با انتشار گزارشی جنجالی از اعطای کمک مالی ۳۰۰ میلیون دلاری آل سعود به تروریست های داعش در سوریه خبر داد.

«رابرت فیسک» روزنامه نگار مشهور انگلیسی در روزنامه «ایندیپندنت» درباره حمایت عربستان از تروریست‌های داعش نوشت: عربستان سعودی با کمک‌های میلیارد دلاری خود نقش مهمی در تشکیل گروه تروریستی داعش ایفا کرد. مقامات سعودی هم اکنون نیز دست از اعطای کمک های مالی به داعش برنداشته و همچنان از این گروه تروریستی حمایت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: اعدام ۱۵شهروند عراقی به روش های مختلف توسط داعش + فیلم(18+) 


انتهای پیام/
 

ادامه حمایت عربستان سعودی از داعش و گروه های تکفیری + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۲:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
كشورهاي ديگه كمكهاشون رو يا قطع كردن ويا كم كردن چون محمد بن سلمان به آنها مفتي سواري ميده اما بزودي كمر عربستان از اين هزينها شكسته و نابود ميشودمدعياني مثل امريكا كم آوردند سعوديها كه سهل هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۹ تير ۱۳۹۷
داعش یعنی صهیونیسم ، داعش یعنی آل سعود ، داعش یعنی آمریکا لعنت الله علیهم اجمعین