سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: تابستان امسال ۷۰۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد شیعه و سنی این استان متولی اجرای برنامه‌ها و کلاس‌های اوقات فراغت هستند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام مهدی پودینه  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیشترین کانون‌های فرهنگی هنری طرح تابستانه سیستان و بلوچستان به مساجد شهرستان‌های میرجاوه با ۹۲ کانون، نیکشهر و قصرقند ۶۰ کانون و زاهدان ۵۸ کانون اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۹ نفر در طرح اوقات فراغت این نهاد نام نویسی کرده اند افزود: پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان از برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام پودینه با بیان اینکه هزار و ۳۰۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در مدارس سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: مساجد یکی از فعال‌ترین و با سابقه‌ترین حوزه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می‌آید.

وی افزود: در قالب طرح اوقات فراغت در مساجد ویژه برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی پیش بینی شده است که توسط هزار و ۴۰۰ مربی آموزش داده می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته حدود ۳۰ هزار جوان و نوجوانان استان در ۸۰۴ کانون از مزایای طرح اوقات فراغت این نهاد بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باور‌های دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.

پودینه با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۷ عنوان برنامه نظیر برپایی جشن و همایش و آذین بندی مناطق و اعزام ۱۷۰ نفر به حرم حضرت معصومه (س) در این ایام پیش بینی شده است.

وی افزود: امسال سیستان و بلوچستان برای دومین سال متوالی میزبان کاروان خادمین حرم حضرت معصومه (س) خواهد بود.

انتهای پیام/گ

طرح اوقات فراغت در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار