قائم مقام شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران،گفت:تولید نخستین مجموعه قالبهای دایکاست در داخل کشور در شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران در تبریز پایان یافت.

ساخت نخستین قالبهای دایکاست تولید داخل در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پدرام باویلی تبریزی   قائم مقام شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران گفت : این محموله شامل قالبهای پوسته کلاچ است که به وزن حدود 12 تن بارگیری و در اختیار شرکت ایران خودرو قرار گرفت.


وی با بیان اینکه اولین کارگاه تولید قالبهای دایکاست و رِیژه کشور در سفر اخیر رئیس جمهور به تبریز در شرکت آهنگری تراکتورسازی به بهره برداری رسید افزود : بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ، تا پایان امسال هشت مجموعه دیگر از قالبهای دایکاست که در صنایع خودروسازی کاربرد دارد در این شرکت تولید خواهد شد.


وی اضافه کرد : این واحد قادراست با جدیدترین تکنولوژی روز اروپا هر 45 روز یک ست کامل سرسیلندر ، بلوک سیلندر ، پوسته کلاچ و کپه یاتاقان مطابق با استانداردهای بین المللی تولید و در اختیار خودروسازان داخلی قرار دهد.


قائم مقام شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران گفت : با راه اندازی واحد تولید قالبهای دایکاست و رِیژه در این شرکت ، کشور از واردات این قالبها بی نیاز و سالانه از خروج حدود 30 تا 35 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری و زمینه برای صادرات این محصولات نیز فراهم شده است.


باویلی تبریزی سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی این واحد مدرن را حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون یورو اعلام کرد.


وی همچنین از ساخت قالبهای چراغ خودرو برای نخستین بار در کشور در این واحد در آینده نزدیک خبر داد.


دایکاست و ریژه یک روش تولید تحت فشار قطعات آلومینیومی است و برخی قطعات خودرو از جمله سر سیلندر ، پوسته کلاچ ، بلوک سیلندر ، پوسته گیربکس ، قالپاق سوپاپ و تکنولوژی جدید دربهای خودرو به این روش تولید میشود.

 

انتهای پیام/

 

ساخت نخستین قالبهای دایکاست تولید داخل در تبریز

برچسب ها: صنعت ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار