سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:بیمارستان ۳۰ تخت خوابی برای نظام سلامت ضرر آور است و پیگیر هستیم که سقف تخت بیمارستانی منطقه جنوب کرمان را بالا ببریم.

جنوب کرمان در بحث تخت های بیمارستانی از متوسط سطح کشوری پایین تر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه جنوب کرمان گفت:وجود ۶۵ نشریه و ۱۵ پایگاه خبری در جنوب نشانه بالندگی و فرهنگ بالا و فرهیختگی مردم جنوب کرمان است واین یک امتیاز درسطح کشور است .

وی با بیان اینکه خدماتی که درحوزه جنوب انجام می شود می تواند باعث سرافرازی منطقه باشد افزود: وزارت بهداشت با شیوه هایی که به کار گرفته است توانسته استقلالی به دانشگاه های تیپ ۲ و ۳ بدهد و این استقلال باعث پیشرفت دانشگاه ها می شود.

مکارم گفت: منطقه جنوب کرمان در مقایسه با سال‌های اول انقلاب پیشرفت خوبی داشته و به برکت نظام تبدیل به هفت شهرستان شده و زیرساخت های خوبی صورت گرفته و این زیرساخت ها هنوز جوابگوی مردم منطقه نیست.

اصغر مکارم از حضور خود در جیرفت ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالم دراین مدت ۴۰ روز درخدمت مردم جنوب کرمان بودم و امیدوارم بتوانم نیازهای مردم این منطقه را در حوزه کاری خود به حداقل برسانم .

مکارم با اشاره به این که بیماری ها واگیر در این منطقه ریشه کن شده افزود: در سال های قبل و اوایل انقلاب مردم نسبت به واکسیناسیون هیچ گونه آگاهی نداشتند و این فرهنگ رفته رفته در بین مردم جا افتاد و اکنون همه مردم نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت زیادی نشان می دهند و این جا افتادن این فرهنگ باعث ریشه کن شدن بیمارهای واگیر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ پرسنل در حوزه های مختلف سلامت در منطقه جنوب کرمان مشغول به فعالیت هستند.

مکارم به نقش رسانه ها در جامعه اشاره کرد و افزود:رسانه ها می تواند کمک دست ما در پیشرفت منطقه باشند و سیاست کاری خود را تعامل با گروه رسانه‌ای جنوب عنوان کرد.

وی گفت:یکی از چیزهایی که باید خیلی به آن دقت کرد این است که نباید با گفته‌های خود سد راه شویم باید امانت دار باشیم باحب و بغض مطلبی را منتقل نکنیم ،نباید به سمتی برویم که کشور را تخریب کنیم اکنون دشمنان همین را می خواهند پس ما باید هوشیار باشیم، رسانه یک وظیفه مهم فرهنگ سازی را در جامعه دارد .

مکارم گفت:در حوزه سلامت و درمان دچار مشکل هستیم و جنوب کرمان در بحث تخت های بیمارستانی از متوسط سطح کشوری بسیار پایین تر می باشد و بیمارستان ۳۰ تخت خوابی در نظام ضرر آور است و پیگیر هستیم که سقف تخت بیمارستانی منطقه را بالا ببریم بیمارستان های جنوب باید حداقل ۶۴ تخت خوابی باشند و در تلاشیم که میزان تخت های بیمارستان قلعه گنج را افزایش دهیم تا این بیمارستان به بیمارستان ۹۵ تخت خوابی تبدیل شود امیدواریم بتوانیم بحث درمانی را توسعه دهیم .

مکارم گفت: در بحث بهداشت،اقدامات خوبی صورت گرفته خانه های بهداشت نسبت به جمعیت مناطق تحت پوشش وجود دارد اما درحوزه درمان واقعا دچار مشکل هستیم و برای بدست آوردن بعضی از سهمیه های موجود باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات درمانی هفت شهرستان جنوبی را به حداقل برسانیم .

وی افزود:تمام تلاش ما این است که عدالت اجتماعی را رعایت کنیم و برای توزیع امکانات با وجود منابع محدود این امکانات را درست توزیع کنیم.

وی نسبت به مشکلات ساختمان پزشکان خیابان شهید رجایی جیرفت گفت:این بخش خصوصی است و مربوط به شرایط شهری شورای شهر و فرمانداری و شهرداری و دیگر ادارات مربوطه است تا فضای بهتر و امکاناتی ازقبیل سرویس بهداشتی برای خدمت رسانی به مردم در ساختمان های پزشکان در این خیابان را تامین کنند.

مکارم گفت: مشکل پرداخت حقوق پزشکان در جنوب بزودی برطرف می‌شود و ساختمان بیمارستان جدید جیرفت جز اولویت های وزارت بهداشت است و بزودی مشکل ساخت آن نیز حل می شود .

وی با اشاره به استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه سلامت و درمان و بهداشت افزود:سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ، خیریه ها و افرادی که می توانند به ما در این حوزه ها کمک کنند از تمامی آنها استقبال می کنیم وفعالیت مورد نظر را با نام خودشان به ثبت می رسانیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد:پروژه های نیمه تمام دانشگاه از جمله ساختمان جدید اداری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ،پلی کلینیک شهرستان کهنوج و دیگر پروژه ها حداقل تا اواخر شهریور و اوایل مهر سال جاری همزمان با چهارمین سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان به بهره برداری می رسد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار