رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان شمالی از فراهم شدن مقدمات حضور بانوان این استان در رشته وزنه برداری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین محراب رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی گفت: هیئت وزنه برداری بانوان خراسان شمالی کمتر از دو ماه پس از تشکیل هیئت وزنه برداری بانوان در تهران، مقدمات فعالیت را فراهم کرد.

محراب افزود: هیئت وزنه‌برداری خراسان‌شمالی پس از چندین سال رکود از اردیبهشت ماه امسال فعالیت خود را به طور گسترده شروع کرده و برای رساندن خراسان شمالی به قطب وزنه برداری کشور تلاش دارد.

وی در ادامه به برگزاری طرح استعدادیابی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: طرح استعدادیابی و نخبه پروری با رویکرد آمادگی برای المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ در حال پیگیری است و از علاقه‌مندان متولدین سال‌های ۸۱ تا ۸۸ دعوت به عمل می‌آید در این کلاس‌ها شرکت کنند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان شمالی تصریح کرد: طرح استعدادیابی وزنه‌برداری به منظور اعزام ۳۰ نفر از وزنه برداران نونهال شامل ۲۰ پسر و ۱۰ دختر به اردو‌های منطقه‌ای است.

محراب بیان کرد: اردوی منطقه یک کشور از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه جاری برای پسران و از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه امسال برای دختران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مرحله نخست این اردو‌ها در خراسان رضوی و مرحله دوم به میزبانی خراسان شمالی در بجنورد برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری خراسان‌شمالی همچنین به برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی وزنه‌برداری در این استان اشاره کرد و افزود: دوره‌های مربیگری درجه c. و داوری ویژه آقایان و دوره مربیگری مقدماتی، داوری و سپس مربیگری درجه c. ویژه بانوان در مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

محراب در ادامه بیان کرد: در حال حاضر هیئت وزنه برداری خراسان شمالی با ۵۰ درصد امکانات و تجهیزات مورد نیاز مشغول به فعالیت است.

وی اظهار کرد: اعتبار لازم برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز هیئت وزنه برداری خراسان شمالی بالغ بریک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده که امیدواریم با فعالیتی که این هیئت دارد، تخصیص یابد.

 

انتهای پیام/ی

 

مقدمات حضور بانوان خراسان شمالی در رشته وزنه برداری فراهم شد

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.