امسال 3 میلیون دلار صنایع دستی استان همدان به کشور های مختلف صادر شد.

صادرات 3 میلیون دلاری صنایع دستی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رضا متین،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از سهم 14/2 درصدی صادرات صنایع‌دستی از کل صادرات همدان خبر داد و گفت: صادرات صنایع دستی از همدان به بیش از 3 میلیون دلار رسید.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه 3 میلیون و 353 هزار دلار صنایع دستی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، گفت: صادرات صنایع دستی 14/2 درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های استان بوده و تمام تلاش بر افزایش میزان صادرات صنایع دستی به‌کار گرفته شده است تصریح کرد: صادرات صنایع دستی همدان باید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد که هماهنگی لازم در این زمینه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه لالجین پایتخت سفال و سرامیک جهان محسوب می‌شود عنوان کرد: سفال به عنوان مهم‌ترین کالای صادراتی این بخش محسوب می‌شود که تاکنون 2 میلیون و 691 هزار دلار سفال از همدان به سایر کشورها صادر شده است.

متین با اعلام اینکه سفال سومین کالای صادراتی استان همدان بوده و 11/4 درصد از کل صادرات همدان را به خود اختصاص داده است گفت: بخش صنایع دستی شامل 11 قلم کالای صادراتی بوده که به کشورهای آمریکا، هلند، چین، کویت، افغانستان و عراق صادر شده است.

وی فرش را یکی از مهم‌ترین کالاهای تولیدی همدان دانست و گفت: فرش دستبافت همدان با توجه به سابقه و کیفیت بالایی دارد که در بازارهای جهانی نیز شناخته شده است ولی به سبب تحریم‌ها در سال‌های اخیر میزان صادرات کاهش یافته بود.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان با بیان اینکه پس از اجرای برجام تحریم‌های فرش دستبافت ایران نیز لغو شده است گفت: خوشبختانه صادرات فرش دستبافت از همدان به سایر کشورها آغاز شده و نخستین محموله صادراتی در هفته گذشته از گمرک همدان صادر شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات در حوزه صادرات صنایع دستی مربوط به نبود بسته بندی مناسب برای سفال لالجین است که به دنبال این هستیم تولید بسته‌بندی مناسب برای سفال را در دستور کار قرار دهیم تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد.

متین تصریح کرد: 79 قلم کالا در سه ماهه اول سال جدید از استان به  20 کشور جهان شامل آمریکا، آلمان، ایتالیا، رومانی، بلژیک، اکراین، بلغارستان، ارمنستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه، ترکیه، اردن، کویت، امارات، عراق، سریلانکا، سودان، پاکستان و افغانستان صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 56 قلم کالا و 16 کشور بوده است.

انتهای پیام/ا

20 کشور دنیا مقصد کالاهای صادراتی استان همدان

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.