رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت:با مدیران دستگاه‌های اجرایی که در حفظ حقوق بیت المال کوتاهی کنند به جد برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج ،   حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمددر جلسه حفاظت از حقوق بیت المال استان با تاکید بر صیانت از حقوق و اموال بیت المال در تمامی عرصه‌ها و زمینه‌ها گفت:چنانچه مشاهده شود مدیری در حفظ اموال بیت المال کوتاهی و سهل انگاری کند به شدت با مدیر متخلف برخورد قانونی و قضایی می‌شود.

وی  با اشاره به وجود و فعالیت برخی کارخانه‌های شن و ماسه در حریم و بستر رودخانه بشار یاسوج افزود:شرکت آب منطقه‌ای استان با همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی قانون جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه باقیمانده را به اجرا دربیاورد چرا که رعایت قانون برای همه افراد جامعه است.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند تا یک ماه آینده با در اختیار قراردادن ماشین آلات سنگین خود به شرکت آب منطقه‌ای و همکاری‌های لازم برای جابجایی خط کشی و تعیین حد و مرز رودخانه بشار اقدام کنند که در غیر اینصورت با دستگاه‌های متخلف برخورد می‌شود.

کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم نسبت به ساماندهی پسماند شهری یاسوج و احداث کارخانه بازیافت زباله در منطقه دوپشته دشت روم توسط شهرداری‌های یاسوج و مادوان هشدار داد و گفت: شهرداری یاسوج و مادوان باید تا سه ماه آینده این مصوبه را تعیین تکلیف و هر ماه گزارش کار را به دبیرخانه این شورا ارائه دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم از کاهش ۵۵ درصدی میزان سطح آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌های استان در چهارماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت:در چهار ماهه اول پارسال ۵۷ فقره به مساحت ۲۵۸ هکتار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داد درحالیکه این میزان در مدت مشابه امسال ۲۲ فقره به مساحت ۱۱۸ هکتار بوده است.

بهشتی فرد شناسایی و پهنه بندی مناطق حساس، تشکیل گروه‌های کشیک شبانه روزی درشهرستان‌ها و بخش‌ها و اداره کل منابع طبیعی، انعقاد تفاهم نامه با افراد محلی به عنوان دیده بان و ارائه آموزش‌های تخصصی لازم با برگزاری مانور‌ها و کلاس‌ها به آنان، جلوگیری از آتش زدن پس مانده‌های مزارع کشاورزی، تشکیل دو گروه ویژه اطفاء حریق در روز‌های تعطیل و استفاده از بالگرد در هنگان آتش سوزی‌ها از عمده دلایل کاهش آتش سوزی‌ها در استان است.

انتهای پیام/د

برخورد با متخلفان بیت المال

برچسب ها: قوه قضاییه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.