سرپرست فرمانداری فهرج گفت:غلظت ریزگردها براساس آمار دستگاه پایش هوادر شهرستان فهرج صبح امروز به 30برابر حد مجاز رسیده است.

غلظت ریزگردها 30برابر حد مجاز در فهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  امیر باقری سرپرست فرمانداری فهرج اظهارداشت: غلظت هوا و ریزگردها در بخش نگین کویر نیز از شدت بیشتری برخورداراست اما ما در آنجا دستگاه پایش هوا نداریم .

ریزگردها و طوفان مدت هاست که میهمان ناخوانده فهرجی ها است و شهروندان این شهرستان را با مشکلات جدی روبه رو کرده است لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی مشکلات شهروندان فهرجی و تخصیص اعتبارات لازم برای مهار غلظت هوا و ریزگردها در این منطقه چاره اندیشی کنند.

ریزگردها و طوفان مدت هاست که تنفس شهروندان را با مشکلاتی رو به رو کرده است .

بسیاری از نخلستانهای آباد دیروز به زیر شن های روان در حال مدفون شدن هستند و تاکنون اقدام جدی نیز در زمینه مهار شن های روان در این منطقه صورت نگرفته و رودخانه ی فصلی فهرج که حوزه آبریز آن کوه های جبالبارز بوده است خشکیده است و رودخانه سرسبز دیروز که بزرگترین زیستگاه جانوری این شهرستان بوده است در حال تبدیل شدن به بیابان است.

در حالی که در سال 95 مردم بخش نگین کویر نیز با سیلاب روبه رو بودن اما قطره ای آب در بستر این رودخانه جاری نشد و بسیاری از جانوارن منحصر به فرد و کمیاب این زیستگاه جانوری از بین رفته اند و یا در حال تلف شدن هستند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: هواشناسی ، گرد و غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار