اجرای طرح شوق رویش در 10 شعبه هلال احمر اردبیل

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان شوق رویش در سطح استان اردبیل خبر داد.

رامین معبودی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: شعار این طرح «جوانی، جنبش، نشاط اجتماعی» است که به دنبال آگاه سازی، توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی بوده و با تشکیل پایگاه های فرهنگی و آموزشی، اقدام به اجرای برنامه های آموزشی، بشردوستانه، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در 10 شعبه جمعیت هلال احمر استان اردبیل اجرا می شود، ادامه داد: طرح برای نوجوانان و جوانان اعضای جمعیت هلال احمر بوده و از 15 تیرماه شروع شده و تا 30 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اهداف این طرح اظهار کرد: استفاده حداکثری اعضاء از امکانات موجود جمعیت هلال احمر، آشنایی اعضا با اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر، جذب نوجوانان و جوانان و آموزش دوره های مهارتی و کمک های اولیه از جمله اهداف این طرح است.

معبودی اظهار کرد: سالم سازی محیط جامعه از ناهنجاری های ناشی از بیکاری، توانمندسازی اعضاء در زمینه کسب مهارت ها و ارتقای نشاط اجتماعی از دیگر اهداف طرح شوق رویش است.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی و توانمندسازی طرح شوق رویش ادامه داد: برگزاری کلاس آشنایی با اصول و اهداف هلال احمر، برگزاری کلاس امداد و کمک های اولیه، برگزاری کلاس ورزشی در اماکن ورزشی هلال احمر، اجرای طرح پیشگیری موثر از اعتیاد، برگزاری کارگاه های کارآفرینی و مهارت های زندگی و آموزش قرآن و معارف اسلامی از جمله برنامه های آموزشی و توانمندسازی این طرح است.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل ؛ برگزاری مرحله شهرستانی و استانی مسابقات فرهنگی و امدادی رفاقت مهر، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شعب و استانی، بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و صنعتی و دیدار با نخبگان و جوانان موفق برنامه های فرهنگی و اجتماعی طرح شوق رویش است.

معبودی اظهار کرد: از برنامه های بشردوستانه این طرح می توان به اجرای طرح اهدای خون، ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، ترویج فرهنگ اهدای عضو و برگزاری کاروان های نیکوکاری اشاره کرد.

وی افزود: بزرگداشت ولادت حضرت معصومه (س) و روز کرامت، بزرگداشت ولادت امام رضا(ع)، بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه (س)، بزرگداشت عید قربان و عید غدیر و برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم از جمله برنامه های مناسبتی و مذهبی طرح شوق رویش است.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح شوق رویش در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.