رهاسازی 8 بال کبک و سارگپه در دامان طبیعت مهاباد

با حضور فعالان محیط زیست 6 بال کبک و 2 بهله سارگپه در طبیعت شهرستان مهاباد رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهابادگفت: 6 بال کبک و 2 بهله سارگپهکه از شکارچیان متخلف ضبط شده بود با حضور فعالان حوزه محیط زیست در طبیعت این شهرستان رها شدند.

فاروق سخنور ادامه داد : چندین قطعه پرنده مختلف از جمله کبک، شاهین ، عقاب، سهره و2 بال سارگپه که بیمار و ناتوان بودند پس از تیمار توسط دوستداران محیط زیست وشکارچیان نادم در طبیعت این شهرستان رهاسازی شده است .

فاروق سخنور افزود:در این مراسم شکارچیان پشیمان و فعالان محیط زیست هم بودند تا با دستان خود پرندگان را از بند اسارت و قفس رهاسازند.
وی همچنین از کشف 45 قفس کبک و 10 عدد قفس زنده گیری سهره خبر داد و بیان کرد: در این ارتباط 2 نفر دستگیر و اموال کشف شده با حضور نماینده دادستانی معدوم شد.

سخنور ضمن اشاره به اینکه امسال هشت متخلف محیط زیست در این شهرستان دستگیر شده است، یادآور شد: متخلفان 2 میلیون ریال بابت ضرر به محیط زیست جریمه شدند و پرونده آنان نیز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رمضانپور ،کارشناس محیط زیست هم گفت: زیستگاه کبک طبیعت و فضای باز است و زمان تولید مثل این پرنده از اول فروردین تا آخر تیر ماه است که با آزاد سازی آن کمک زیادی به تولید مثل این جاندار می شود.

محمودی، نماینده دادستان مهاباد هم در این مراسم گفت : امروز 30 هزار متر تور ماهیگیری ، 45 قفس کبک و 15 قفس سهره امحاء شد.

انتهای پیام/ س خ

 

رها سازی تعدادی پرنده در دامان طبیعت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.